Хванали наш почерпен моряк на кораб в Дунав

Намалява броят на сериозните нарушения на капитани на кораби по река Дунав. Това коментира директорът на дирекция „Речен надзор – Русе“ към агенция „Морска администрация“ капитан Иван Жеков.

По думите му причините са осъществяваният по-голям контрол по реката, както и положителна промяна в отношението на капитаните и корабособствениците към зададените правила. Жеков заяви, че през 2018 г. са били съставени 18 акта за нарушения, а от началото на тази година наложените санкции са две.

Сред глобените има българи, румънци и украинци. Основно нарушенията били свързани с нередовни документи и с изтекъл срок на свидетелства за правоспособност.

Един е случаят за замърсяване на река Дунав при неволно изпускане на трюмни води. Друго нарушение е за липса на достатъчно спасителни средства на плавателния съд – например, спасителни жилетки.

Съставен е и акт за употреба на алкохол. Случаят е от юни миналата година. Инспекторите проверили български моряк, като дрегерът отчел над допустимите при речното корабоплаване 0,8 промила. Мъжът отказал да даде кръвна проба. Наложена му е санкция в размер на 200 лева, лишен е и за шест месеца да изпълнява тази длъжност. Жеков коментира, че подобни нарушения са изключителна рядкост. Преди две-три години инспекторите засекли четирима украинци – капитан, помощник-капитан и двама моряци, които били употребили алкохол, като дрегерът отчел много над допустимите стойности.

По думите на Жеков за по-безпроблемно корабоплаване при ниски води допринася новата техника на изпълнителната агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“. С нея вече се определя по-добър фарватер. Жеков посочи, че през миналата година не е имало издадени актове на водачи на кораби за преминаване през образували се от ниското ниво на реката критични участъци с по-голямо газене от разрешеното. Той посочи, че са били регистрирани 58 засядания на плавателни съдове в плитчините, но причината за тях била неопитност или непознаване на съответния участък от страна на капитана, а не умишлени действия. Отделно, корабите били извън фарватера и не затруднявали корабоплаването.

Източник Дунавмост
Вижте още
error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg