На корабите построени в България не се гледа благосклонно?

Tsakos Shipping (Гърция) плати огромна сума пари за кораб, построен в България, който е арестуван в Сингапур от октомври.

Гръцката компания Tsakos Shipping е придобила чрез Putman Shipping 41,500-тонния бълкер Arcadia (построен през 1995г.) за 11,75 млн. щ. долара в извънсъдебна продажба, организирана от основния кредитор на кораба – Credit Suisse.

Корабът е бил оценен на 10 млн. щ. долара от сингапурски съд, който разрешава организиране на продажбата още през декември м.г. Брокер по продажбата е била компанията RS Platou. Сериозните оферти дружеството е получило от гръцки компании. Сред тях Antares Shipmanagement, предлагаща 11,45 млн. щ. долара, Windforce Maritime Enterprise с оферта от 10,5 млн. щ. долара и Stam Shipping, която предлага 8 млн. щ. долара.

Сингапурската компания Island Shipbrokers е била избрана за оценител на получените оферти. Според компанията, офертата на Tsakos Shipping е „много добра и има малка вероятно да бъде получена по-добра във връзка със състоянието на пазара за 2012 година„.

На корабите построени в България не се гледа благосклонно, като на тези построени в Япония, (Южна) Корея и дори от някои корабостроителници в Китай. Българското корабостроене не е много познато и такива кораби се продават трудно„, смятат от брокерската компания. Island Shipbrokers твърдят още, че българските бълкери се продават с отстъпки между 15 до 20%. Това заявяват от компанията пред TradeWinds.

Credit Suisse арестува Arcadia след като съобщи, че собственикът на кораба Neda International (Гърция), не е платил вноска по кредит. Банката е финансирала корабособственика с 25 млн. щ. долара за покупката на кораба, който преди това е носил името Dimitra. Neda International е закупила плавателния съд за 38,5 млн. щ. долара през октомври 2007г.

За да си върне контрола над кораба Neda Int. е трябвало да плати 3,44 млн. ш. долара. Arcadia е единственият кораб, който се оперира от въпросната компания.

Trakos Shipping е завършила сделката по придобиване в края на месец януари т.г., а след това е променил името на плавателния съд на Maria Star.

Maritime.bg се свърза с оценителя на офертите – Island Shipbrokers. Отделът по извършване на оценяване и проучване не пожела да излезе с официална позиция как точно са направени изводите, че на българското корабостроене се гледа неблагосклонно. Пред Maritime.bg служителят в отдела Чонг Тинг Тинг успя да избълва: „Това е реалността„. Същият изиска официално писмо с въпросите, на което все още няма отговор.

Очаквайте продължение…

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Намалял е броят на инцидентите в морската индустрия за последното десетилетие

Новите дигитални системи и подобрените технологии при строителството на плавателни съдове, строгият регулаторен надзор и подобрената култура на безопасност са допринесли за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент