„Докато кризата е над нас трябва да наложим мораториум над поръчките за строителство на кораби, които нямат икономически цели. Настоящото положение на пазарите демонстрира колко сериозни поражения понасят корабособствениците, заради свръхпредлагането“, това каза пред Financial Times председателят на Международната морска камара, Спирос Полемис.
Според Полемис 2012 година ще бъде „изпълнена с редица предизвикателства“ за всички компании в индустрията. „Какъвто и да е ненаситният апетит на отделни корабособственици, най-голямата опасност е свръхкапацитета, който съществува в корабостроителниците. Налице е обсесивно желание за пазарен дял. Това показват трите най-големи корабостроителни нации: Китай, Корея и Япония, където се строи 90% от световния флот“, коментира Полемис по време на конференция в Гърция.
Според него дори ако има фалити сред корабостроителниците, част от тях ще бъдат подпомогнати от правителствата и ще продължат да строят кораби, които никои не иска. По думите на Полемис, друга част от корабостроителниците ще въведат спекулативно ниски цени.
Председателят на Международната морска камара даде за негативен пример ситуацията с Китай. „Китай има цел – страната иска да превозва по-голямата част от товарите си, може би до 50 на сто, на борда на свои кораби“, коментира той.
Според Международната морска камара огромен брой компании продължават тежката битка със свитите пазари. Организацията смята, че международната търговия през тази година ще се свие най-малко с 10%.
Спирос Полемис коментира още, че има вероятност банките да намалят финансирането на корабособствениците. По думите му това е така заради кризата с еврото, а повече банки, които финансират морската индустрия са европейски.
Maritime.bg – Свят