
Търговски правни въпроси и проблеми при ареста на плавателни съдове и товари у нас обсъждат днес на дискусионна среща-семинар в Бургас.
Maritime.bg припомня, че подобно събитие бе организирано за първи път във Варна през април т.г.
Семинарът се организира от Българска морска камара (БМК), Българската асоциация на корабните брокери и агенти, Съюза на юристите в България и ДП “Пристанищна инфраструктура”.
Проведената преди месеци първа среща породи силен интерес във Варна, а морската общност в Бургас е поискала подобен формат да се състои и в южния морски град.
“Всичко това няма как да не ни радва, защото доказва тезата, че само чрез обединени усилия можем да постигаме успехи. Показва още, че диалога между различните институции е задължително условие за изчистване на проблеми, ако има такива”, написаха неотдавна до членовете си от Българска морска камара.
При първата среща във Варна и според сайта на БМК, презентациите са очертали проблемите, с които се сблъсква морския бизнес след ратифицирането на конвенцията за Арест на кораби от 1999 г., в сила за България от 2011 г.
“На първо място, бе отчетен много лошия превод на конвенцията, като са допуснати съществени терминологични грешки, които значително затрудняват решаването на спорни въпроси. Примерно, терминът “demise charter” от конвенцията е преведен като „беър боут чартър“ в българския вариант. Двата термина се различават съществено и това показва, че не се е разбирала материята при превода. Също така, бе посочено, че твърде малко страни са ратифицирали самата конвенция, а от тях т.нар. морски страни са много малко. Изтъкнато бе, че мотивите за приемането на тази конвенция са изключително кратки и от тях не става ясно, защо България е трябвало да я ратифицира”, коментират от камарата.
Програма на днешната дискусионен семинар, който се провежда в Съдебна палата – Бургас, Зала № 2 на Окръжен съд – Бургас:
