През последните години се забелязва намаляване на транспортираните товари по река Дунав. Няма конкретна причина за това, като факторите са комплексни, коментира вчера в Русе генералният директор на Дунавската комисия Манфред Зайц.
Той информира, че през последната година са били превозени 40 млн. тона товари по реката, предаде Новини и БТА. Допреди четири-пет години количеството е било 45 млн. тона, а в края на 80-те години – около 90 млн. тона. Зайц посочи, че трябва да се отбележи и структурата на индустрията в дунавските райони, както и подобряването на останалите видове транспорт – като шосеен, железопътен.
По думите му една от причините за намаляването на превозваните товари по реката е недобрата инфраструктура и поддръжка.
“Ключовият фактор за успех е надеждността на речната инфраструктурата, ако искаме да върнем обратно товарите по Дунав”, каза Зайц.
По думите му плавателният път по реката трябва да се подобри още. Това ще позволи на корабособствениците да използват плавателните си съдове по най-ефективния начин.
Зайц обясни, че в това отношение има прогрес в почти всички страни по поречието на Дунав. Сериозен напредък се наблюдава и в действията на България по осигуряването на по-добри условия за корабоплаване. Генералният директор на Дунавската комисия посочи за пример отпуснатото финансиране през миналата година от Министерството на транспорта за драгиране на проблемни места от речния път в българския участък. Той се е срещнал днес и с изпълнителния директор на изпълнителната агенцията “Проучване и поддържане на река Дунав” Павлин Цонев, който му съобщил, че драгажните дейности ще продължат.
Зайц заяви, че при правилна поддръжка река Дунав има огромен потенциал за превоз на стоки и на пасажери.
В крайдунавския град той участва в партньорска среща на консорциума по проект “Грендел”, на която Българо-румънската палата е домакин.