
С имейл до редакционната поща на Maritime.bg, бивш кадет за “Валиант” потвърди думите на цитирания по-рано екс-капитан в компанията.
Той изпрати и снимки от кораба EUROCARGO SALERNO, попаднал през 2016 г. в тежка метеообстановка.
Публикуваме имейла на въпросния български моряк със съкращения:
Напълно потвърждавам тезата на бившият капитан от Валиант.
Аз лично съм бил кадет на Eurocargo Salerno и – да, мога да потвърдя, че на борда от 25 човека около 12 са кадети на различни длъжности, които биват качвани, за да се даде като рушвет стипендията от програма Еразъм.
Рушвета е от около 4 хил. лв, на борда има поне 10 кадета – значи 40 хил. лв на рейс, средно 3 рейса в година, това прави 120 хил. лв от един кораб.
Корабите с кадети са SALERNO, ISTANBUL и злополучният MALTA. Което ще рече 360 хил. лв на година от рушвети, а схемата работи от поне 5 години, или 1 800 000 лв.
Това е цената на живота на загиналото момче!!!
Същата схема, но не в такива размери работеше и доскоро в Стамко, която бе хваната в злоупотреба и собственикът вече не менингова кораби.
Вина за трагедията имат и Грималди, които чартират корабите на Валиант, а и те са фактическият собственик на корабите, но ги менажират през Валиант, защото Италия не би позволила толкова стари кораби да плават под техен флаг.
Като чартьор Грималди бърза, защото корабите плават по твърдо разписание и при лошо време, притискат капитаните да поддържат курса, за да няма закъснения, това според мен е довело и до възникналата ситуация, товарът се е разместил и капитанът е изпратил боцмана и няколко моряка да го укрепват на ход, в бурно море.
А това са 20 тонни ремаркета, които се мятат по палубата.
За нагледно каква мощ е този товар, прикачвам снимки от ферибота SALERNO от 2016 г., попаднал в абсолютно същата ситуация, но за щастие без жертви.
Ако и Вие разполагате с информация и снимки, изпратете ги на имейл news@maritime.bg или ни пишете директно в страницата на Maritime.bg във Facebook.
Снимки:



Вижте още: