Искаме втори ферибот по линията с Грузия

Разрастването на най-големите български морски пристанища във Варна и Бургас и подобряването на черноморските фериботни връзки са сред приоритетите на националната ни транспортна политика.

Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на форума „Пътя на коприната“, който се провежда от 21 до 23 октомври 2019 г., в Тбилиси, Грузия.

Той бе категоричен, че трябва да се засили допълнително сътрудничеството между заинтересованите страни чрез насърчаването на пилотни проекти, което ще подпомогне развитието на коридорите, железопътните превози, като и нисковъглеродната и интелигентната мобилност.

„България поддържа много добри взаимоотношения със страните, участващи в проекта „Пътя на коприната“ (Китай, Азербайджан, Иран, Турция, Казахстан, Грузия, Узбекистан, Туркменистан и Таджикистан). Ние проявяваме сериозен интерес и към други регионални инициативи, свързани с транспорта, като проектът за евро-азиатски транспортни връзки; платформата за свързаност между Европейския съюз и Китай, инициативата 17+1 за сътрудничество с Китай и ТРАСЕКА“, допълни министър Росен Желязков.

Той проведе и среща с министър-председателят на Грузия Георги Гахария. Увеличението на трафика през фериботната връзка между двете държави е сред акцентите в разговорите.

„В посока към Грузия линията е 100% натоварена, а към България е само 30%, за това разговаряхме за пускането на още един ферибот по същата линия. От страна на домакините получихме уверението, че този въпрос ще бъде обсъден в най-скоро време. Разговаряхме и за увеличаването на интензитета по фериботната линия Бургас-Поти-Батуми, като по този въпрос предстоят разговори и с украинската страна“, коментира Росен Желязков.

Транспортният министър подчерта, че важна тема на разговорите е била оптичната връзка, която е изградена от Балчик до Батуми. Тя дава свързаност от Великобритания към Югоизточна и Централна Азия и е изключително важна. „В момента капацитетът на тази линия е 12,6 терабита в секунда с много ниско закъснение, благодарение на особеностите на разполагането на кабела по дъното на Черно море. За последните 9 години не е имало нито едно прекъсване, а с увеличаването на трафика на данни, все повече ще се налага разгръщането на такъв тип инфраструктура. Сигурен съм, че тази дигитална свързаност е не по-малко важна от транспортната“, категоричен бе Росен Желязков.

Интернет свързаността между Европа, Близкия Изток и Азия е в основата на глобалната цифрова икономика и в тази връзка се радва на голям интерес от бизнеса. „Очаквам полагането на оптични кабели под Черно море да продължи с още по-голяма сила да привлича инвеститорски интерес през следващите години“, добави министър Желязков. Той отбеляза, че чрез новия Механизъм за свързване на Европа 2 се планира да бъдат финансирани подводни кабели между държавите членки на ЕС и трети страни.

Вижте още
error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg