Искаме втори ферибот по линията с Грузия

Разрастването на най-големите български морски пристанища във Варна и Бургас и подобряването на черноморските фериботни връзки са сред приоритетите на националната ни транспортна политика.

Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на форума „Пътя на коприната“, който се провежда от 21 до 23 октомври 2019 г., в Тбилиси, Грузия.

Той бе категоричен, че трябва да се засили допълнително сътрудничеството между заинтересованите страни чрез насърчаването на пилотни проекти, което ще подпомогне развитието на коридорите, железопътните превози, като и нисковъглеродната и интелигентната мобилност.

„България поддържа много добри взаимоотношения със страните, участващи в проекта „Пътя на коприната“ (Китай, Азербайджан, Иран, Турция, Казахстан, Грузия, Узбекистан, Туркменистан и Таджикистан). Ние проявяваме сериозен интерес и към други регионални инициативи, свързани с транспорта, като проектът за евро-азиатски транспортни връзки; платформата за свързаност между Европейския съюз и Китай, инициативата 17+1 за сътрудничество с Китай и ТРАСЕКА“, допълни министър Росен Желязков.

Той проведе и среща с министър-председателят на Грузия Георги Гахария. Увеличението на трафика през фериботната връзка между двете държави е сред акцентите в разговорите.

„В посока към Грузия линията е 100% натоварена, а към България е само 30%, за това разговаряхме за пускането на още един ферибот по същата линия. От страна на домакините получихме уверението, че този въпрос ще бъде обсъден в най-скоро време. Разговаряхме и за увеличаването на интензитета по фериботната линия Бургас-Поти-Батуми, като по този въпрос предстоят разговори и с украинската страна“, коментира Росен Желязков.

Транспортният министър подчерта, че важна тема на разговорите е била оптичната връзка, която е изградена от Балчик до Батуми. Тя дава свързаност от Великобритания към Югоизточна и Централна Азия и е изключително важна. „В момента капацитетът на тази линия е 12,6 терабита в секунда с много ниско закъснение, благодарение на особеностите на разполагането на кабела по дъното на Черно море. За последните 9 години не е имало нито едно прекъсване, а с увеличаването на трафика на данни, все повече ще се налага разгръщането на такъв тип инфраструктура. Сигурен съм, че тази дигитална свързаност е не по-малко важна от транспортната“, категоричен бе Росен Желязков.

Интернет свързаността между Европа, Близкия Изток и Азия е в основата на глобалната цифрова икономика и в тази връзка се радва на голям интерес от бизнеса. „Очаквам полагането на оптични кабели под Черно море да продължи с още по-голяма сила да привлича инвеститорски интерес през следващите години“, добави министър Желязков. Той отбеляза, че чрез новия Механизъм за свързване на Европа 2 се планира да бъдат финансирани подводни кабели между държавите членки на ЕС и трети страни.

Последни новини

Последни новини

По света и у нас

САЩ продава торпеда на Тайван

Малко след полагането на клетва на президента на Тайван Цай Ингвен , правителството на САЩ обяви одобрение на нова сделка за доставка на оръжие за Тайпе. Ще бъдат доставени

ДАР ще следи за хибридни атаки

Депутатите разшириха правомощията на Държавна агенция „Разузнаване“ (ДАР). Промените в закона предвиждат разузнаването да следи за „хибридните атаки и асиметричните рискове

По света и у нас