
Капитанът на танкер SOLA TS е сред заподозрените за инцидента, при който на 8 ноември 2018 г. фрегата HELGE INGSTAD се сблъска с кораба.
Властите в Норвегия ще разследват капитана на гръцкия танкер, както и други четирима души за инцдента, при който пострадаха 7 военни моряци, а фрегатата потъна и бяха необходими месеци, за да бъде изтеглена.
Норвежката полиция обаче подчертава, че капитанът на танкера все още не е обвиняем, но “самият факт, че е капитан на кораб, участвал в инцидента, го прави естествено заподозрян”.
Според първичния доклад за инцидента, публикуван от норвежките служби в петък (вижте по-долу), палубното осветление на SOLA TS не е било изключено, след напускане на терминал “Sture”, което може да е довело до заблуда на вахтените на мостика на бойния кораб.
Разследващите в Норвегия предполагат, че навигаторите на HELGE INGSTAD не са могли да видят навигационните светлини на танкера и да го идентифицират, докато в същото време HELGE INGSTAD плава без включена идентификационна система.
Разпити ще се проведат и с останалите заподозрени – пилотът, който е бил на борда на танкера, офицер от екипажа на фрегатата и служител в местното ръководство на корабния трафик. Процесът е насрочен за края на следващата година.
Норвежката телевизия NRK допълва, че е възможно с обвинение да се сдобие и командирът на фрегатата, който е млад и неопитен, а както вече е известно – на мостика на HELGE INGSTAD осъзнават, че са в опасна близост, предприемайки рязка промяна на курса, едва когато корабът им се намира на 400 метра от танкера.
Видео:
Първичен доклад от разследването:
2019-08-KNM-Helge-Ingstad-og-Sola-TS-eng-1