Корабостроенето в Европа загива, ако съюзът не го защити

Специална общоевропейска стратегия за корабостроенето да бъде приета в Европейския съюз. За поредна година за това настояват т.нар. социални партньори за морския технологичен сектор.

Организациите „industriAll Europe“ и „SEA Europe“ отново призовават европейските политици да определят корабостроенето и морския технологичен сектор като стратегически за съюза, съобщиха пред Maritime.bg от неправителствените организации.

През миналата година те публикуваха съвместен документ „Морските технологии: Стратегически сектор за Европа“, в който бе отбелязано, че секторът е застрашен поради нелоялна конкуренция и нарастващ протекционизъм, но именно той може да осигури постигане на целите на стратегията „Европа 2020“ за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж. В документа се отбелязва, че корабостроенето е и ключов за отбраната на съюза сектор.

Вижте съдържанието на документа по-долу.

Организациите изразяват своето недоволство от факта, че досега никой – нито в ЕП, нито в ЕК, не е обърнал внимание на сектора, но подчертават, че очакват това да направи новият парламент и комисия.

„Морският технологичен сектор осигурява 1 милион работни места в Европа. Става дума за висококвалифицирани служители, които са гръбнак на много общности и региони в цяла Европа. Не можем да допуснем загубата на тези работни места, заради нелоялните практики на трети държави“, заяви зам.-генералният секретар на „industriAll Europe“ Луис Колунга. По думите му има нужда от спешно приемане на нова общоевропейска стратегия за защита работещите в корабостроенето.

„Няма време за губене!“, предупреждава още той.

Двете организации подчертават, че в Европа има около 300 корабостроителници и над 22 000 компании за морско оборудване, даващи работа на най-малко 900 000 души.

Европейското корабостроене е второ в света по стойност на новопостроените съдове и е изпреварвано единствено от САЩ, където се строят основно скъпоструващи военни съдове.

Организациите подчертават, че практически корабостроенето в Европа е по-голямо от това в Китай, тъй като и над 50% от фирмите, произвеждащи оборудване, са базирани в страни-членки на съюза.

„Ако Европа иска нейното корабостроене да продължи развитието си и да бъде винаги първо в иновациите, осигуряващо Син растеж и постигайки целите за декарбонизация на корабоплаването, то трябва да бъдат осигурени еднакви условия в този абсолютно небалансиран пазар“, подчертава генералният секретар на SEA Europe Кристоф Тутгат, който предупреждава, че е недопустимо Европа да изгуби лидерските позиции в този сектор, затова трябва да го подкрепи и защити.

Документ:

636749362452714412_Sea-Europe-IE-Strategicpaper-V-2.1-EHSB-CT-Clean

Последни новини

Последни новини

"Спестени" са парите за вкопаване на тръбата под дъното на Варненското езеро

На метри над проектната дълбочина е лежал тръбопроводът, който предизвика разлив на отпадни води в акваторията на Варненското езеро. Той е трябвало да бъде положен на -22 метра

По света и у нас

САЩ продава торпеда на Тайван

Малко след полагането на клетва на президента на Тайван Цай Ингвен , правителството на САЩ обяви одобрение на нова сделка за доставка на оръжие за Тайпе. Ще бъдат доставени

ДАР ще следи за хибридни атаки

Депутатите разшириха правомощията на Държавна агенция „Разузнаване“ (ДАР). Промените в закона предвиждат разузнаването да следи за „хибридните атаки и асиметричните рискове

По света и у нас