Експерти съветват: Моряците да не ползват социални мрежи, докато са на рейс

Един от всеки четирима моряци се бори с депресивно състояние, а тройно е увеличен ръстът на самоубийствата сред морските лица.

Това са някои от изводите на проведена в Дубай конференция, адресираща благосъстоянието на работещите на море, предаде местният вестник „The National“.

Специалистите, участващи в конференцията, се обединиха около мнението, че шипинговите компании пренебрегват и не обръщат достатъчно внимание на психичното здраве на морските лица, работещи във високорискова среда.

Работата на море може да има тревожно влияние върху психическата стабилност.

По думите на Еуген Майн, директор на Tristar Group, един на всеки четирима моряци страда от депресивно състояние. „Почти половината от тези моряци казват, че не са потърсили помощ“, коментира той.

„Лидерите в индустрията трябва колективно да обърнат внимание на тази нарастваща тенденция и да направят нещо по въпроса“, коментира още Майн.

Според някои мениджъри, причина за тази негативна тенденция е наличието на интернет свързаност на борда на корабите.

Осъществявайки контакт с близките си на брега през интернет и когато „нещата се объркат“, това води до повишаване чувството на изолация и отчаяние, подчертават експертите, участващи в конференцията.

„Животът далеч от социалните мрежи и интернет е най-добрият начин за добър живот на борда на кораба“, подчертават специалистите.

И според Анди Боуерман, регионален директор на „Mission to Seafarers“, две са основните причини за проблеми в състоянието на морските лица – ползването на социални мрежи и управлението на финансите.

„Оказвали сме съдействие на морски лица, които са били готови да посегнат на живота си, след като са видели публикация в социална мрежа на тяхната половинка, която не са разбрали“, заявява той.

Експертите подчертават, че е изключително трудно да се посочат данни за броя на самоубийствата сред морските лица, но например само статистиката на Либерийския флаг сочи, че за миналата година случаите са били общо 5.

Английско проучване пък сочи, че факторите за подобни действия са няколко – ментално състояние (25%), депресивни състояние (18%) и проблеми в личните отношения (13%). 17% от случаите, при които моряци посягат на живота си, са свързани с употребата на алкохол.

Д-р Деепти Манкад, който е регионален координатор на програма на Sailors Society твърди на свой ред, че моряците, изпаднали в тежко състояние на море, много често не знаят как да получат помощ.

По думите му морските лица често крият от капитана и компанията своите проблеми.

„Наскоро разговарях с моряк, който приема медикаменти за борба с подобно състояние. Той не беше споделил това с капитана. Морските лица се притесняват от това, тъй като смятат, че фирмите няма да ги наемат на работа, ако съобщят за своите проблеми. Фирмите трябва да насърчават моряците да говорят за психичното здраве“, убеден е д-р Манкад.

Той цитира и резултатите от скорошно изследване, проведено от Sailors Society и Йейлски университет сред 1 000 моряци, според които 26% са били анкетираните, показали признаци на депресия, но много малко от тях са искали помощ.

Д-р Манкад казва още, че корабоплаването трябва да вземе поука и да следва добрите примери от авиацията, където благосъстоянието на екипажите, също работещи под голямо напрежение, е приоритет.

„Семействата и близките на моряците много често не осъзнават средата, в която работят те. Те трябва да са изключително внимателни в комуникацията си с моряците, както и в това, което публикуват в социалните мрежи. Миналата година имаше случай на кадет, скочил зад борда на кораба, тъй като не може да се справи с раздялата със своята половинка“, каза още Манкад.

ISWAN стартира линия SEAFARERHELP, осигуряваща анонимна подкрепа на морски лица, изпаднали в негативни емоционални и психически състояния.

Моля, отговорете като оцените отговорите по важност от 1 до 3. 3 е най-високата стойност.
Моля, отговорете като оцените отговорите по важност от 1 до 3

1230 ч. – анкетата е затворена, но Вашият отговор ще бъде запазен.

Резултати от анкетата:

Вижте още
error: Защитено съдържание! Ако желаете да копирате този материал, се свържете с нас на адрес: news@maritime.bg