
Расте броят на държавите, които забраняват употребата на скрубери с отворен цикъл във водите си.
Малайзия стана поредната държава, предприела подобна забранителна мярка. Към днешна дата близо 100 са пристанищата в различни държави, в които не могат да влизат кораби с подобни системи.
Около 75% от всички скрубери, инсталирани на кораби в момента са с отворен цикъл на работа. Минимален остава броят на хибридните системи, които могат да работят едновременно при отворен/затворен цикъл.
От лобистката организация “Clean Shipping Alliance” атакуват решенията за забрана на скруберите с твърдението, че тези рестриктивни мерки не почиват на задълбочени изследвания и анализи. Организацията дори цитира шест независими изследвания, според които тези системи са “безопасни за околната среда и отговарят на IMO 2020”.