
Акт за 50 000 евро наложи Агенцията по околна среда и енергетика в Хамбург на оператора на неназован танкер, плаващ под флага на Маршаловите острови.
Причина за рекордната глоба е, че корабът имал инсталиран и функциониращ скрубер с отворен цикъл, което е установено при проверка на т.нар. Водна полиция в пристанище Хамбург.
“Като част от извършената проверка на кораба, полицаите установиха, че на борда има скрубер с отворен контур, а до инспекцията в пристанищната акватория са изхвърлени над 2300 т. вода от системата”, съобщават от полицията.
В пристанище Хамбург и във водите на р. Елба се допускат само скрубер системи със затворен цикъл, а при наличие на другия тип е задължително своевременното преминаване към гориво с ниско съдържание на сяра, обясняват от полицията.
Според прессъобщението на полицията в Германия, отговорен за нарушението е 43-годишният главен механик на танкера, който “се е въздържал от преминаване към гориво с ниско съдържание на сяра”. Мъжът е филипинец.
Това е най-високата глоба, налагана досега за подобни случаи в Германия.