Изпълнителна агенция “Морска администрация” ще започне проверки за нерегламентирано вадене на скрап от потъналите кораби в наши води. Ще се наблюдава спазването на разпоредбите на Наредбата за изваждане или изтегляне на потънало имущество в териториалното море, вътрешните морски води и вътрешните водни пътища на Република България. Това каза пред Maritime.bg изпълнителният директор на ИАМА к.д.п. инж. Сергей Църнаклийски. По думите му заловените при вадене на желязо от корабите, без необходимите разрешителни, ще отнасят солени глоби.
“Проверките ще бъдат рутинни и по сигнали. Безопасността на човешките животи и сигналите за нерегламентирана дейност налагат засилване на контрола”, коментира к.д.п. инж. Сергей Църнаклийски.
Хубави пари са взели иманярите изкарали винта на м/к “Витоша”, който лежи в старото корабно режище “Совата”, край Шабла. Maritime.bg установи кой и кога го е извадил. Въпросното лице е притежател на няколко плавателни съда, намиращи се във Варна и регистрирани като риболовни кораби. Същият обаче бе категоричен, че не знае нищо по случая. Добри хора от Шабла обаче са го заснели в крачка и той ще трябва да отговаря с какво право е извадил винта.
Не можем да се оправим с тях. Това каза пред Maritime.bg кметът на Шабла проф. Райна Бърдарева. По думите й Гранична полиция редовно гони ромските групи от района, но те продължават да се връщат. Бърдарева не можа да каже какво са правили граничарите от Шабла на 04 март в село Ваклино – паркирани до старата болница, стоящи на топло в джипа, при положение, че ромите вадят желязо.
Прилежащият терен бил концесиониран от “Нефт и газ”. Това каза още проф. Бърдарева. Представител на компанията, който да коментира как е даден достъп на ромските групи, не бе открит.
От Община Шабла били изпратили запитване до Областна администрация – Добрич. Последните ги помолили да се обърнат към Морска администрация, да ама никак. ИАМА няма за работа да дава разрешителни за вадене, а само да съблюдава операцията, така че да не се допускат инциденти. Именно работа на Областна администрация – Добрич е да даде или не разрешително за работа. Такова не е давано на никой, а големите играчи нямат интерес от толкова малки количества метал. Заработващите роми пък нямат никакъв капацитет да работят по метод, който не застрашава собствения им живот.
Очаквайте продължение…
Още по темата:
Взривявали потъналите кораби край Шабла
Maritime.bg – България