Потъна проектът за мега-порт в Грузия с българско участие

Прекратен е договорът между правителството на Грузия и консорциум ADC за строителство на ново дълбоководно черноморско пристанище в района на Анаклия.

Това става ясно от взето едностранно решение от местното правителство на проведено вчера заседание. Причина за мярката е невъзможността на консорциума да привлече необходимото банково финансиране за градежа на мега-пристанището, което трябваше да направи до 31 декември м.г..

На ADC бе даден срок да осигури 400 млн. щ. долара и да сключи предвидените договори за строежа, което очевидно не се е случило.

„Многократно сме заявявали, че нашата страна има нужда от дълбоководното пристанище в Анаклия, а причините са свързани със сигурността, икономиката и реализацията на пълния логистичен потенциал на района. Проектът за пристанището е собственост на държавата, не на частен инвеститор, именно държавата го стартира през 2014 година“, заяви министърът на регионалното развитие и инфраструктурата на Грузия Мая Цкитишвили.

Тя подчерта на нарочна пресконференция, че страната ще търси нов инвеститор за строителството на порта.

Maritime.bg припомня, че по проект пристанище Анаклия трябваше да бъде открито през тази година с дълбочина 16 метра и възможност за годишен товарооборот от 100 млн. тона. Целият проект, описван от местните медии като най-голямата чуждестранна инвестиция в страната, възлизаше на 2,5 млрд. щ. долара.

Цкитишвили заяви още, че консорциумът ще бъде глобен за неизпълнението на проекта.

Според сайта на консорциума в него участва и българско дружество, сочи справка на Maritime.bg.

Става дума за компания „Джи стар“ (G-Star Ltd.), която заедно с грузинската TBC Holding, американската SSA Marine и британската Wondernet Express е инвеститор в проекта.

„Джи стар“ е компания, базирана в България, с различни бизнеси в световен мащаб чрез своите дъщерни дружества, включително, но не само, Forex операции и инвестиции в проекти за недвижими имоти.“, пише в сайта на консорциума.

Maritime.bg се свърза с базирана в София едноименна компания, но в дружеството нямаше мениджър, който да потвърди или отхвърли ангажиментите към грузинския проект.

Регионалният министър на Грузия не уточни какъв ще бъде размерът на глобата, част от която вероятно ще трябва да плати и българската фирма, но добави, че местното правителство вече е опростило 10 милиона долара други санкции за консорциума.

Още по темата:

Последни новини

Последни новини

Вицеадмирал Пламен Манушев: Крайно време е за морското търсене и спасяване да отговарят Военноморските сили

Крайно време е морското търсене и спасяване да премине към Военноморските сили на Република България. Това заяви пред Maritime.bg вицеадмирал о.з. Пламен Манушев, който днес е

МОСВ: Необходимо е Морска администрация да проведе спасителна операция за заседналия кораб

Министерството на околната среда и водите разпространи позиция по повод заседналия край защитена местност Яйлата моторен кораб VERA SU. Mariitme.bg публикува без

Моряшки професионален съюз: Оставките са най-малкото нещо, случаят с кораб Vera Su е престъпно бездействие

Уволнението на изпълнителния директор на Морска администрация - София е най-малкото нещо, което досега трябваше да бъде направено, налице e престъпно бездействие. Това заяви

Искат оставки в Морска администрация за бездействието със заседналия кораб

Граждани организираха група в социалните мрежи с искане към служебния премиер Стефан Янев и служебния министър на транспорта Христо Алексиев за незабавно освобождаване на

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент