Морска администрация целенасочено е унищожила българското морско търсене и спасяване, а с продажбата на кораб ПЕРУН ще се сложи край на този дългогодишен процес.

Това казаха на пресконференция днес председателите на БУЛСАР и Моряшкия професионален съюз к.д.п. Никифор Герчев и инж. Иван Велков.
Maritime.bg припомня, че в сряда е насрочен протест против обявения търг за продажба на изведения преди 12 години от експлоатация спасителен кораб ПЕРУН.
Мирният протест ще се проведе пред сградата на Дирекция “Морска администрация” – Варна от 1030 ч.
Организаторите канят и всички недоволни от работата на морската агенция български моряци.
Според к.д.п. Герчев, България не може да изпълнява конвенционалните си задължения и да осигури евентуални операции по търсене и спасяване в отговорния ни район. Зад това той съзира целенасочени действия, осигуряващи работата на чуждестранни салвидж компании у нас.
По думите на двамата председатели, кораб ПЕРУН следва да бъде възстановен, тъй като това би струвало по-малко на държавата отколкото закупуването и експлоатирането на нови спасителни съдове.
Такива проекти към момента изобщо не стоят на дневен ред, а според организаторите на протеста около 1,5 млн. лева би струвало възстановяването на ПЕРУН.
В същото време Морска администрация разходва баснословни суми – 100 хил. лева за авиобилети, 300 хил. лева за униформи, включително получава милиони за проекти с еврофинансиране, в които обаче не са включени средства за спасяване, а доказани многогодишни морски специалисти дори не разбират смисъла им от обявеното в сайта на агецията, съзирайки корупционни практики.
Настоящото оборудване, с което разполага ИАМА, категорично не може да бъде използвано при мащабни аварии.
Отговорни за състоянието на морското търсене и спасяване са всички директори на агенцията досега, според БУЛСАР и Моряшкия професионален съюз.
Настоящото ръководство пък въвлече страната в невиждана досега криза със случая с либийския танкер, който все още е тежко заседнал в българското юридическо блато, според либийския собственик на кораба.
Планираната децентрализация в агенцията, както и обещаното й преместване във Варна също не се случи. Не се случи и оптимизацията на работата й през последните години, напротив ръководството й създава допълнителни чиновнически структури.
Вижте какво още казаха председателите на Булсар и МПС: