36 метра остават до завършване на морската естакада на н. Шабла.
Това каза пред Maritime.bg генералният директор на ДП “Пристанищна инфраструктура” Ангел Забуртов, който определи проекта като един от най-трудните, в които са ангажирани специалисти на предприятието.
Основен проблем пред проекта остават тежките хидрометеорологични условия в района.
Има месеци, в които се работи едва по 5 дни. Спират ни – вятър, вълнение, а сега и мътност на морската вода, ограничаваща максимално възможностите за работа на водолазните екипи, заяви още той.
В момента водолазите работят на дълбочина 8-9 метра при позициониране пилотите, поддържащи естакадата.
Необходимо е благоприятно съвпадение на няколко фактора, за да се осигури изобщо нормалната работа на екипите, коментира още Забуртов.
Той съобщи, че досега два пъти морето унищожава работната площадка, от която се осигурява градежа на естакадата, преминал 360-ия метър.
Въпреки всички трудности, хубавото в случая е, че естакадата става много здрава. Смятам, че в рамките на нашите поколения и през следващите 40 до 50 години след завършването й няма да има нужда от никакви корекции по конструкцията, каза още генералният директор на ДП “Пристанищна инфраструктура”.
Видео:
Естакада навлиза до 414 м в Черно море, широка е 6 м и има островна площадка, издигната на 8,5 метра над морското равнище. Тя следва да замени старата естакада, строена през 60-те години на миналия век за нуждите на нефтодобива. Отговорен за градежа е консорциумът „Морска естакада Шабла“, с водещ партньор „Строително-предприемачески холдинг“. Стойността на договора е 6 186 353 лв., а дейностите започнаха през пролетта на 2015 г.