Синдикатите на Пристанище Варна отново са кръстосали шпаги с министъра на транспорта Ивайло Московски и екипа му на среща в министерството в понеделник. Предмет на споровете отново е била концесията на Пристанище Варна, както и социалните ангажименти, които бъдещият концесионер ще поеме.
В министерството обаче много бъркат социална програма със задължителни разходи, които трябва да прави работодателят за здравословни и безопасни условия на труд, посочи синдикалният лидер на КНСБ на терминал Варна-запад Пенка Илиева.
От синдикатите бяха поискали данни за резултатите от концесията в пристанище „Леспорт” и как тя се е отразила на работниците там, за да могат да си направят прогнозите за това каква ще е съдбата на служителите на Пристанище Варна.
Тя уточни, че в разчетите на министерския екип разходите за облекло, каски, обувки и предпазни средства били посочени като част от социалната програма и с това завишени възнагражденията за работниците. Именно това скарало синдикатите и авторите на предконцесионните анализи. Беше голяма говорилня, както и всички срещи досега, без от тях да има реален резултат. В общи линии не се стигна до никакво решение, защото от министерството нито са готови, нито искат да направят отстъпки, посочи Иванова. Според нея това означава, че и след още 6 месеца от министерството няма да са готови с анализите. Това, от една страна, е добро за работещите на Пристанище Варна, защото означава, че концесията се отлага, но от друга – спъва развитието на порта, добави Иванова. / Народно дело
Maritime.bg – Пристанища