Пореден кораб-ветеран бедства в Черно море – “Морето на срама”. Този път това е 39-годишният плаващ под флага на Танзания кораб за генерални товари AMAL NEPTUNE (IMO 8116843).

Вчера, след авария в машинното отделение, корабът остава без ход в изключително тежка метеообстановка.
Екипажът отдава котва на около 5 nm от Шиле, Турция, но съдът започва да дрейфа към брега.
Бързата намеса на турските власти, които за разлика от тези в България разполагат с голям брой спасителни средства, предотвратява засядането.
Към AMAL NEPTUNE са изпратени спасителният влекач MEHMETCIK (IMO: 9816268) и влекачът KURTARMA 8 (IMO: 9598610).
Корабът е провлачен през Босфора до района на Тузла.
Собственик и мениджър на кораба е базираната в Ливан компания CEDAR MARINE SERVICES SAL.
Снимка:

Maritime.bg припомня, че преди месец вторият механик на друг кораб-ветеран – AL HANI (IMO 8314433), построен преди 36 години, получи тежки изгаряния при взрив в машинното отделение.
В началото на годината, северно от Босфора руският танкер GLARD 2 (IMO: 9687980) удари и потопи турския риболовен кораб DURSUN ALI.
Руски танкер удари и потопи турски риболовен кораб в Черно море
Четиринадесет моряци загинаха във водите на Черно море при инцидент на два танкера, прехвърлящи гориво край Крим през миналата година. На борда на единия от корабите възникна експлозия, последвана от избухването на пожар, който обхвана бързо двата плавателни съда.
Видео от пожара на двата танкера в Черно море
Още от инцидентите в Черно море
през миналата година:
Спасиха 16 моряци от заседнал кораб в Черно море
Два кораба се сблъскаха на рейд в Черно море
Моряци загинаха при потъване на кораб в Черно море
Български кораб участва в търсенето на изчезнали моряци в Черно море
Кораб заседна на плаж в Черно море
Трима риболовци изчезнаха в Черно море
43-годишен бункеровчик заседна в Черно море
Maritime.bg припомня, че преди осем години ITF определи в доклад Черно море като “Морето на срама”.
Организацията алармира за нарастващия брой инциденти в Черно море, подчертавайки възрастта на плавателния състав в района, тежките битови условия на борда на корабите и некоректното отношение на корабособствениците към моряците, включително от България.
И след влизането в сила на Морската трудова конвенция (MLC, 2006) отношението на корабособствениците от страните на Черно море към труда на морските лица остава непроменен.
Организации определят случващото се в Черно море като “шокиращо”, а преди 7 години генсекът на ITF заяви: “Някои от най-тежките за работа кораби в света се намират в Черно море. Работните условия са често неприемливи, а безопасни условия на труд не съществуват. Цената, плащана от моряците, е огромна”.
Преди 6 години бял свят видя документален филм, представящ живота на моряците на борда на кораби в Черно море.
Видео: