Българският морски бизнес иска мерки срещу COVID-19

Българският морски бизнес предлага серия от мерки, които да предприеме държавата, за да се ограничат негативните въздействия от глобалната коронавирус COVID-19 пандемия.

Сред първите ключови мерки, част от които дублират искания на световната морска общност, е

обявяване на моряците за ключови работници и създаване на „зелени коридори“ за свободно им придвижване до и от кораба.

Зад това искане застава Българската асоциация на корабопритежателите (БАК), научи Maritime.bg.

От БАК искат още да бъде допуснато корабособствениците

да оставят моряците на борда за такъв разумен период от време, надвишаващ максималния срок на индивидуалния им договор и позволяващ извършването на смяна на екипаж до 1 месец след отмяна на извънредното положение, с основна цел запазване на здравето им.

Родният морски бизнес настоява да се осигурят

безплатни тестове за COVID-19 на моряците в българските пристанища и след репатрирането им до дома, с което да се избегне ненужна карантина от 14 дни.

Корабособствениците очакват да се предприемат и серия икономически мерки, които да подпомогнат бизнеса за справяне с кризата.

Те искат гарантиране и улесняване доставки на хранителни провизии, лекарства, лични предпазни средства и средства за дезинфекция, горива и вода, резервни части и др. до корабите.

Сред другите мерки, предложени от морската индустрия, е

облекчаване условията при пътуване до и от кораба, свободен достъп до корабите и безпрепятствено извършване на борда на нормативно изискуемите инспекции от инспектори, суперинтенданти, сервизни инженери и други тесни специалисти.

Това важи при посещение на корабите както в пристанища и рейдовете, така и в кораборемонтни заводи. Корабостроенето иска всички тези специалисти да бъдат с приравнен статут на ключови работници като моряците и да им бъдат осигурени зелени коридори за пътуване до и от корабите.

Maritime.bg научи, че липсата на подобни облекчения са причина за отказ на ремонти в български заводи от чуждестранни корабособственици, което води до огромни загуби за тази част от родната морска индустрия.

Морският бизнес иска още да се осигури реална подкрепа и рамка на българските търговски банки в прилагането на планове за подпомагане на бизнеса при решаването на непосредствените финансови проблеми, което включва и разсрочване на съществуващи кредити.

Компаниите от индустрията смятат, че

държавата трябва да поеме 60% от разходите за заплати и осигуровки на екипажите на корабите, плаващи под български флаг и тези намиращи се на брега в изчакване на смяна за морски лица, плаващи под българско знаме, на постоянни трудови договори по КТ.

Тук влизат и кораби, опериращи в пристанищата, като влекачи, бункеровчици и съдове от техническия флот.

Секторът иска да отпаднат таксите в български пристанища за корабите с краен собственик български физически и юридически лица под български и европейски флаг. Това предложение е обосновано със сериозния спад на товаропотока и броя кораби, посещаващи родните пристанища. Морският бизнес у нас подчертава, че ако подобна мярка бъде приета може да се възприеме като протекционизъм и нарушаване на основни принципи за функциониране на Европейския съюз, но подобен подход вече е възприет и в други държави от блока.

Компаниите искат

да имат и облекчен достъп до финансиране за поддържане на флота в добро експлоатационно състояние,

инсталиране на системи за пречистване на баластните води (BWTS) и изгорелите газове (Scrubbers), съгласно влезли в сила изисквания на международни конвенциии за реализиране на стартирани вече инвестиционни проекти.

Maritime.bg научи, че бизнесът е изпратил своите предложения до Министерството на транспорта.

Четете по-късно днес и за останалите предложения на родния морски бизнес в Maritime.bg.

Последни новини

Последни новини

Варна върху карта на Петрус Весконте от 1311 година – най-ранната оцеляла до наши дни морска карта

1. Петрус Весконте, „Карта на Централно и Източно Средиземноморие и Черно море“, 1311 г. Отсечка с Варна (varna). Държавен архив на Флоренция, Италия. Петрус Весконте (Petrus

Предлагат включване на Големия бариерен риф в списъка на застрашеното световно наследство

Комисия, подкрепяна от ООН, предлага Големият бариерен риф да бъде добавен в списъка на застрашените обекти на световното наследство и предупреждава, че без "амбициозни, бързи и

“Многократни проверки за сигурност” бавят отплаването на кораб “Св. Св. Кирил и Методий”

"Многократни проверки за сигурност" са причина за забавяне на очакваното отплаване на научно-изследователския кораб "Св. Св. Кирил и Методий". Това твърди проф. Христо

Китай прие пореден нов боен кораб

Нов тежък разрушител – „Аншан“, е постигнал оперативна способност след изпитания, и е готов за плавания в далечни води, съобщи Централната китайска телевизия (ССТV), предаде

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент