Международната морска камара (ICS) и Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) изпратиха пореден призив до правителствата за улесняване смяната на морски лица в корабните екипажи и осигуряване на международните полети.

Поради ограниченията на COVID-19 пандемията, не може да бъде извършена смяната на огромен брой морски лица.
В обща позиция двете организации подчертават за пореден път, че корабоплаването е жизненоважно за поддържане на световната икономика и веригите за доставки, коментират пред Maritime.bg от пресслужбата на ICS.
Наложените ограничителни мерки имат пряко влияние върху благосъстоянието на корабните екипажи и безопасното функциониране на индустрията.
IATA подчертава, че в резултат на налаганите от някои правителства ограничения е невъзможно осъществяването на полети за репатриране на морски лица.
Двете организации призовават правителствата да преразгледат наложените ограничения и да предложат безопасни, прагматични и приложими мерки и решения, с които да определят летищни терминали за смяна на морски лица.
В спешен порядък ICS и IATA искат правителствата да определят конкретен и ограничен брой летища, чрез които да се осигурят отворени зелени коридори за репатриране на моряци.
Този подход ще осигури и критична маса за възобновяване на полетите за смяна на екипажи от и до избраните летища, но и поддържането на глобалните вериги за доставки.
Приоритетните летища трябва да бъдат в близост до ключови пристанища, имащи и директни въздушни връзки със Западна и Източна Европа, Китай, Индия и Филипините.
Компаниите от авиацията и корабоплаването са изправени пред общи предизвикателства при извършването на смяна на екипажи, като същевременно спазват имиграционните и карантинните ограничения, въведени от повечето правителства по света.
Докато властите продължават да се борят с COVID-19, международният транспортен персонал, управляващ самолети и кораби, или преминаващ през международните граници за да се присъедини към екипажи, често се влияе от национални ограничения, предназначени за пътници и несъществен персонал.
Когато такива мерки се прилагат за екипаж, който не взаимодейства с местните общности, тези ограничения излишно застрашават способността на авиокомпаниите и шипинга да поддържат глобални вериги за доставки, подчертават от двете организации.
IATA и ICS работят със своите глобални регулатори – Международната организация за гражданска авиация (ICAO) и Международната морска организация (IMO), по препоръки към правителствата за стандартизирани процедури и протоколи при смяната на екипажи, които същевременно да ограничат по-нататъшното разпространение на COVID-19.
Правителствата на Г-20 на последните си спешни срещи се ангажираха да „сведат до минимум прекъсванията на търговските и глобалните вериги за доставки“ и идентифицираха необходимостта да се даде приоритет на поддържането на въздушните и морските логистични мрежи отворени и функциониращи ефективно.
Корабоплавателните компании и авиокомпаниите си сътрудничат за постигане на този приоритет, като гарантират, че надеждните операции продължават, твърдят ICS и IATA.
Това обаче не може да бъде гарантирано, ако не е възможна смяната на корабни и самолетни екипажи, алармират още двете организации, подчертавайки че правителствата трябва да предприемат спешни действия, за да избегнат по-нататъшни разрушителни щети върху глобална икономика.