Сериозни загуби търпят кораборемонтните предприятия в България, заради липсата на адекватни мерки за морската индустрия по време на COVID-19 пандемията.
България не е изключение, а поддържащата глобалната търговия индустрия бе “забравена” в световен мащаб. Организации, бизнес и регулатори масово апелират към правителствата за предприемане на спешни мерки, сигнализирайки че последиците за икономиката ще бъдат разрушителни.
В област Варна няма кораборемонтно предприятие, което да не е пострадало от невъведени специфични мерки за сектора или наложените ограничения за пътуване.
Всички предприятия отчитат отказ на ремонти на кораби на чужди корабособственици, установи проучване на Maritime.bg. Сред другите основни проблеми за компаниите е, че практически са лишени от правото да предявят претенции за неизпълнение по договори, тъй като съдът не функционира.
Maritime.bg припомня, че морският бизнес иска незабавно облекчаване условията при пътуване до и от кораба, свободен достъп до корабите и безпрепятствено извършване на борда на нормативно изискуемите инспекции от инспектори, суперинтенданти, сервизни инженери и други тесни специалисти.
Те, заедно с моряците и корабните агенти, трябва да бъдат определени като “ключови работници”, както настоява и световната морска общност, за да се осигури изпълнението на служебните им задължения в България.
Българският морски бизнес иска мерки срещу COVID-19
“Кораборемонтен завод ОДЕСОС” АД, даващ работа на 700 души и десетки компании-контрагенти, е първият в област Варна, който прекрати временно дейност, заради ефектите от COVID-19 пандемията.
Пред Maritime.bg от компанията обясниха мярката с отказани 8 договорени ремонта по график за месеца. Причината е, че чуждестранните суперинтенданти, които следва да съблюдават ремонтните дейности, не могат да пътуват до страната ни заради въведените ограничения.
Българска национална асоциация по корабостроене и кораборемонт е в комуникация с Министерството на транспорта, което е обявило готовност за съдействие на бизнеса в най-кратки срокове.
Вижте още:
Българският морски бизнес иска мерки срещу COVID-19