166 кораба са изведени от експлоатация чрез нарязване през първото тримесечие на годината. 126 от тях са продадени на подстандартни корабни режища в Южна Азия, съобщиха пред Maritime.bg от неправителствената организация SBP.

До края на март известният брой на тежко пострадали работници в корабните режища достигна 7, загинали са най-малко четирима в режищата на Бангладеш.
От януари до края на март най-много кораби за нарязване са продали корабособственици от Саудитска Арабия, следвани от компании от Южна Корея и Гърция.
Данните на организацията сочат, че са сменени флаговете на почти половината кораби преди да бъдат изведени за нарязване на подстандарните и замърсяващи околната среда режища. Най-често са избирани флаговете на Коморските о-ви, Габон, Палау и Сейнт Китс и Невис. Такъв подход са избрали и собствениците на шест кораба, попадащи под европейските регулации.
SBP подчертава още, че наложените рестрикции във връзка с коронавирус COVID-19 пандемията са станали причина да бъдат блокирани стотици работници на режища в Индия. Част от тях са оставени без възнаграждения и храна. Хранителна помощ е осигурена за блокирани в режища в Пакистан и Бангладеш, информира още неправителствената организация.
