ДМА – Варна и ТУ – Варна в общ проект по проблема за трафика в стария канал


Дирекция „Морска администрация“ – Варна е възложила на Технически университет – Варна да направи пълно изследване на проблема свързан с трафика в стария канал, научи Maritime.bg. Експертите в университета ще направят пълна симулация на ситуациите в района на петролната база. Идеята се реализира по инициатива на ДМА – Варна с цел решаване на настъпилата ситуация сред трите страни в казуса – „Петрол“ от една страна, и КЗ „Булярд“ заедно с КРЗ „Одесос“.

Тренажорът на ТУ – Варна в момента се обновява, съобщиха за Maritime.bg от учебното заведение. Той ще бъде допълнен до 360 градуса и ще отговаря на изискванията на клас В на DNV. На него има възможност за пълна симулация в изграденото към него Пристанище Варна (вкл. Варна – Запад, б.р.).

Изследването ще се извърши в две фази. При първата фаза ще бъде изследвана пропускателната способност на стария канал в района на петролната база, при наличие на швартовани танкери и влизане и излизане на кораби от КЗ „Булярд“ и КРЗ „Одесос“, без използването на влекачи. Всички симулации ще бъдат извършвани при различна метеообстановка.

След завършване на първата фаза експертите ще се обединят около междинно становище с препоръки за изменение на съществуващите маневрени планове и процедури. Maritime.bg припомня, че в момента според Разпореждане 10 на ДМА – Варна, кораби не могат да влизат и излизат от КЗ „Булярд“ и КРЗ „Одесос“ при наличие на танкери в петролната база.

Втората фаза на изследването ще включи симулации за изследване пропускателната способност на стария канал с отчитане ефектите на засмукване между корабите, ефектите на теченията в района и ефектите на засмукване от дъното. Както при първата фаза, така и във втората ще се отчетат резултатите при маневриране с влекачи и при наличие на швартовани танкери с различни размери. Освен това ще бъдат симулирани още редица ситуации, сред които аварии на влекачите и корабите (отказ на машините; заклинване на руля; скъсване на буксирните въжета) и други.

Пред Maritime.bg директорът на ДМА – Варна, к.д.п. Валентин Енчев заяви, че проектът е част от започналото още през м. декември изменение на правилата в порта. „В сегашните правила никакъв кораб не трябва да излиза или влиза в КРЗ „Одесос“ и КЗ „Булярд“, ако има застанал танкер на петролната база„, коментира той. „С цел благоприятно решаване на този проблем, ДМА – Варна възложи на ТУ – Варна пълно изследване на тренажора на университета. Целта е да проверим дали е възможно влизане и излизане на кораби от заводите при наличие на швартовани танкери в базата„, заяви още той.

Ако изследването на пропускателната способност на стария канал покаже, че е възможно кораби да излизат и влизат, ще съберем широк кръг от експерти от ИАМА, VTMS, буксирните компании, Пилотска станция, КРЗ „Одесос“, КЗ „Булярд“, „Петрол“ и други, за да се обединим около едно положение, а след това ще пристъпим към изменение или допълнение на съществуващите разпоредби„, коментира к.д.п. Енчев.

Още по темата: Обработваните танкери в петролната база създават проблеми на трафика в стария канал?

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Естакадата в Шабла, а не удълбочаването за 400 млн., е причина за рокадата в ДППИ

Строежът на морската естакада при нос Шабла е предаден за проверка на Софийска градска прокуратура. Това съобщи пред БНР служебният министър на транспорта Георги Тодоров.