ДМА – Варна и ТУ – Варна в общ проект по проблема за трафика в стария канал


Дирекция “Морска администрация” – Варна е възложила на Технически университет – Варна да направи пълно изследване на проблема свързан с трафика в стария канал, научи Maritime.bg. Експертите в университета ще направят пълна симулация на ситуациите в района на петролната база. Идеята се реализира по инициатива на ДМА – Варна с цел решаване на настъпилата ситуация сред трите страни в казуса – “Петрол” от една страна, и КЗ “Булярд” заедно с КРЗ “Одесос”.

Тренажорът на ТУ – Варна в момента се обновява, съобщиха за Maritime.bg от учебното заведение. Той ще бъде допълнен до 360 градуса и ще отговаря на изискванията на клас В на DNV. На него има възможност за пълна симулация в изграденото към него Пристанище Варна (вкл. Варна – Запад, б.р.).

Изследването ще се извърши в две фази. При първата фаза ще бъде изследвана пропускателната способност на стария канал в района на петролната база, при наличие на швартовани танкери и влизане и излизане на кораби от КЗ “Булярд” и КРЗ “Одесос”, без използването на влекачи. Всички симулации ще бъдат извършвани при различна метеообстановка.

След завършване на първата фаза експертите ще се обединят около междинно становище с препоръки за изменение на съществуващите маневрени планове и процедури. Maritime.bg припомня, че в момента според Разпореждане 10 на ДМА – Варна, кораби не могат да влизат и излизат от КЗ “Булярд” и КРЗ “Одесос” при наличие на танкери в петролната база.

Втората фаза на изследването ще включи симулации за изследване пропускателната способност на стария канал с отчитане ефектите на засмукване между корабите, ефектите на теченията в района и ефектите на засмукване от дъното. Както при първата фаза, така и във втората ще се отчетат резултатите при маневриране с влекачи и при наличие на швартовани танкери с различни размери. Освен това ще бъдат симулирани още редица ситуации, сред които аварии на влекачите и корабите (отказ на машините; заклинване на руля; скъсване на буксирните въжета) и други.

Пред Maritime.bg директорът на ДМА – Варна, к.д.п. Валентин Енчев заяви, че проектът е част от започналото още през м. декември изменение на правилата в порта. “В сегашните правила никакъв кораб не трябва да излиза или влиза в КРЗ “Одесос” и КЗ “Булярд”, ако има застанал танкер на петролната база“, коментира той. “С цел благоприятно решаване на този проблем, ДМА – Варна възложи на ТУ – Варна пълно изследване на тренажора на университета. Целта е да проверим дали е възможно влизане и излизане на кораби от заводите при наличие на швартовани танкери в базата“, заяви още той.

Ако изследването на пропускателната способност на стария канал покаже, че е възможно кораби да излизат и влизат, ще съберем широк кръг от експерти от ИАМА, VTMS, буксирните компании, Пилотска станция, КРЗ “Одесос”, КЗ “Булярд”, “Петрол” и други, за да се обединим около едно положение, а след това ще пристъпим към изменение или допълнение на съществуващите разпоредби“, коментира к.д.п. Енчев.

Още по темата: Обработваните танкери в петролната база създават проблеми на трафика в стария канал?

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

България предлага на ЕС проекти за допълнително развитие на пристанищата в Русе и Варна

Снимка: Пристанище Варна България е предложила на ЕС проекти за допълнително развитие на пристанищата в Русе и Варна, за да може да се увеличат възможностите за оказване на

Никулден в пристанище Бургас

„Пристанище Бургас” ЕАД се включва в празничната програма на общината на 6-ти декември - Никулден. По традиция всяка година жителите и гостите на града честват закрилника на

Над 13 млн. тона зърнени товари са изнесени от пристанищата на Украйна

В рамките на "зърнената инициатива" от украинските пристанища са изнесени над 13 милиона тона селскостопански продукти, съобщи министерството на националната отбрана на

Европейските корабособствениците могат да транспортират руски суров петрол, ако се продава под или на цената от 60 долара за барел

От понеделник корабособствениците, регистрирани в ЕС, ще могат да транспортират руски суров петрол, само ако той се продава под или на цената от 60 долара за барел, като на

Пристанищата в Гърция може да са в основата за отказ за членство на България в Шенген, според депутат

Ускорените транспортни връзки Юг-Север след премахването на граничния контрол ще засилят конкурентните предимства на гръцките пристанища. Това предположи народният

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент