Над 120 мигранти са спасени във водите на Средиземно море.

Повече от 70 са спасени от екипажа и приети на борда на плаващия под флага на Антигуа и Барбуда кораб за генерални товари MARINA (IMO 9252864).
Съдът е пренасочен към бедстващите от Морския спасително-координационен център на Малта след сигнал от неправителствена организация, а на друг кораб – химикаловоза PYXIS EPSILON (IMO 9708760), е разпоредено да ескортира втора лодка с бежанци до териториалните води на Италия.
Сред спасените има три жени. Мигрантите твърдят, че са родом от Бангладеш, Мароко, Чад, Либия и Судан.
Базираната в Германия компания-собственик на контейнеровоза обяви в неделя, че ситуацията на борда е критична – няма достатъчно вода и провизии, както и лични предпазни средства за спасените. На кораба е разпоредено да остане на дрейф в района на о. Лампедуза. Лично премиерът на Малта заяви, че пристанищата на страната остават затворени по време на коронавирус пандемията и не може да се гарантира убежище за спасени в Средиземно море мигранти. Лампедуза също отказва да приеме кораба.
MARINA е плавал от Сфакс, Тунис към Малта, когато е бил пренасочен от МСКЦ на островната държава към бедстващите в дървен съд мигранти, според информация на адвоката на корабособственика, цитиран от “Times of Malta”.
Дружеството съобщи вчера, че на борда е избухнал скандал между мигранти, прераснал в схватка с ножове, при която за щастие няма пострадали сред спасените и членовете от екипажа.
“Капитанът докладва, че ситуацията е сериозна. Има 13 членове на екипажа и 77 мигранти. Няма достатъчно храна и вода за следващите 24 часа, а за шест от мигрантите е нужна спешна медицинска помощ. Екипажът не разполага с достатъчно лични предпазни средства за мигрантите, ситуацията на борда е критична”, заявява адвокат на базирания в Германия корабособственик Klingenberg Schiffahrts Gmbh.
Неправителствени организации изразиха остро несъгласието си с решението на Малта да откаже достъп до пристанище на този етап на кораба, пренасочен от местния МСКЦ към бедстващите мигранти. Организациите подчертават, че Малта има не само правно, но и морално задължение да приеме кораба.