Адв. Владимиров: Недопустимо е било „Илинден“ да плава

Адвокат Владимир Владимиров, представител и пълномощник на наследниците и близките на загиналите при потъването на кораба „Илинден”, в интервю за обзора на деня на Радио „Фокус“ „Това е България“.

Адв. Владимир Владимиров е бивш председател на Надзорния съвет на Параходство БМФ, член на Българската асоциация по морско право, ръководител на Адвокатско дружество „Владимиров и Ко”, фото: Монитор.
Адв. Владимир Владимиров е бивш председател на Надзорния съвет на Параходство БМФ, член на Българската асоциация по морско право, ръководител на Адвокатско дружество „Владимиров и Ко”, фото: Монитор.

Водещ: На 5 септември 2009 година корабчето „Илинден“ превозва към манастира „Св. Наум“ 50 български туристи. На 200 м от брега то потъва в Охридското езеро, при което 15 наши сънародници се удавят. През годините обаче продължават до ден-днешен делата по трагичния инцидент. В понеделник, на 1 юни в Първо отделение на Търговската колегия на Върховния касационен съд в Съдебната палата се състоя решаващо последно заседание по делото. То е свързано с отговорността на служителите на „Германише Лойд“, които неправомерно са сертифицирали негодния и опасен за плаване кораб, построен между другото през 1923-1924 година като военен катер. И се допуснали неговото плаване като пътнически кораб, което на практика води до гибелта на нашите сънародници. Наш гост е адвокат Владимир Владимиров, представител и пълномощник на наследниците и близките на загиналите при потъването на кораба „Илинден”. Адвокат Владимиров, как завърши делото?


Владимир Владимиров: Делото завърши в едно заседание пред Върховния съд, което имаше за задача да провери работата на първите две инстанции и преди всичко при управление на доказателства. Аз лично вярвам, че решението на Върховния съд, независимо от проверката по линия на експертните заключения, ще потвърди решението на първата инстанция.


Водещ: Защо се търси отговорност от германското дружество „Германише Лойд“?


Владимир Владимиров: На този въпрос има три отговора, които са напълно съвпадащи. Първият е за това, защото в наказателно-правен аспект вината и отговорността на това дружество е доказана с македонската присъда на съда в Охрид, която е минала през три инстанции. Тоест, въпросът за това дали служителите на „Германише Лойд“ е трябвало въобще да допуснат кораба до плавене, можем да считаме за решение. Тази присъда е зачетена от българските съдилища, тя е основанието за гледането на делото за обезщетение. Тази присъда може да се счита като едно от всичките доказателства, приложени към делото. На второ място това е въпросът, свързан с обстоятелството, че този кораб по принцип е бил недопустим да плава и не му е трябвало да бъде издаден никакъв сертификат за годност за плаване. Много, много просто – през 1923 година, а именно годината, когато от този свят си отива Стамболийски, когато си отива Ленин, когато умира Димитър Благоев, въобще все такива исторически събития…

Вижте цялото интервю във ФОКУС

Последни новини

Последни новини

Ученици от Морската гимназия във Варна започнаха практика на „Академик“

Снимка: Морски вестник Започнаха летните практики във Варненската морска гимназия „Св. Николай Чудотворец“. След либерализирането на правилата стана възможно и провеждането на

По света и у нас

Работодатели и самоосигуряващи се от транспорта могат да получат 290 лв. месечно за запазване на заетостта на…

Работодатели и самоосигуряващи се лица от секторите „Транспорт“, „Хотелиерство и ресторантьорство“ и „Туризъм“, чиито приходи са намалели с не по-малко от 20% за определен период,

Препоръки към българските граждани при пътувания към ЕС от трети страни

Във връзка с продължаващите ограничения при пътуване от трети страни към държави – членки на Европейския съюз, препоръчваме на сънародниците ни, пътуващи от България към страни от

По света и у нас