Нова структура стресна работещи във „Варна Изток“, от пристанището: Няма да има съкратени

Зад широко пропагандираното „отваряне на Пристанище Варна“ всъщност се крият немалко човешки съдби, отрудени, честни и почтени хора, посветили десетки години от живота си в съвестна работа за едно от най-големите предприятия на местната икономика в град Варна, внасящо солидни приходи в бюджета на държавата.

Това пише служител на държавното дружество в неподписано писмо до Maritime.bg.

Нов голям лунапарк бе изграден в отворената зона на Пристанище Варна – Изток

Продължаващото отваряне на Пристанище Варна – Изток, в който наскоро се появи лунапарк и предстои изграждане на автомивка, ще доведе до „лишаване на няколко стотин души пристанищни работници и техните семейства от прехрана, при това в навечерието на една от най-тежките и жестоки финансово – икономически кризи“.

Въпросният служител твърди, че е започнала структурна реформа в държавния пристанищен оператор, която по думите му е

„амбициозен и мащабен план за драстично съкращаване броя на работещите“.

Той твърди, че предприетата структурна реформа се случва без съгласието на функциониращите синдикални организации в Пристанищен терминал Варна – Изток, но с подкрепата на синдикат от другия опериран от „Пристанище Варна“ ЕАД терминал – Варна – Запад.

Целта, разбира се, е ясна и известна отдавна – освобождаване на цялата налична територия, която в момента заема Терминал – Изток за кръчми, автомивки, виенски колела и прочее безумия. Иначе казано – ликвидране на предприятие, което годишно носи на държавата десетки милиони левове и замяната му с… лунапарк“, твърди служителят.

„В „Пристанище Варна“ ЕАД се въвежда нова и съвременна организация на работата, която ще отговори на ежедневните предизвикателства, възникващи пред пристанищния оператор“, обявиха в имейл отговор от държавното дружество, добавяйки че отворената зона се развива в интерес на варненци и гостите на града и няма общо с осъвременяването на организационната структура.

От ръководството на компанията информират, че организационните промени не са свързани със съкращания на работници и служители, а са в отговор на

„работата в условията на силно конкурентна среда“.

„Приетата структура ще доведе до една оптимална организация, съобразена с товаропотока, която ще осигури равномерно разпределена заетост, по-голяма ангажираност на персонала, по-бърза комуникация и по-голяма гъвкавост според оперативните нужди“, подчертават от „Пристанище Варна“ ЕАД.

От отговора на дружеството става ясно, че решението за структурните промени идва на фона на глобална икономическа криза.

„При новата организация на работа, всички работници и служители ще запазят своята работа“, подчертават още от държавния пристанищен оператор.

До редакционното приключване на материала, Maritime.bg не успя да осъществи контакт с представители на синдикалните организации.

Maritime.bg има готовност да публикува позициите на синдикалните организации, ако такива са налични.

Източник Автор: Д. Велев Редактор: Ал. Тодоров

Последни новини

Последни новини

„Жените на борда са щастие“

Жените на борда са щастие. Това казва Анна Брикез, командир на патрулния катер с първи изцяло съставен от жени екипаж в руския флот. Трите дами служат на катер "Раптор",

По света и у нас

Премиерът Бойко Борисов настоява за сваляне на охраната на Ахмед Доган и Делян Пеевски

Министър-председателят Бойко Борисов призовава изпълняващият длъжността в момента началник на Националната служба за охрана да свика незабавно, още днес, комисията по член 23

Работодатели и самоосигуряващи се от транспорта могат да получат 290 лв. месечно за запазване на заетостта на…

Работодатели и самоосигуряващи се лица от секторите „Транспорт“, „Хотелиерство и ресторантьорство“ и „Туризъм“, чиито приходи са намалели с не по-малко от 20% за определен период,

По света и у нас