Пандемията оказва негативно влияние и за Параходство „БРП“

В началото на 2020 г. поради разпространението на нов коронавирус (COVID-19) в световен мащаб се появиха затруднения в бизнеса и икономическата дейност на редица предприятия и цели икономически отрасли. С обявеното извънредно положение  се въведоха рестриктивни мерки за бизнеса, движението на стоки и хора, с цел защита разпространение на вируса сред хората.

Със заповед на изпълнителните директори са въведени противоепидемични мерки с цел защита на работници, служители и гости на Параходство „Българско речно плаване“ АД – най-големият български корабособственик по брой и товароподемност на съдовете, съобщиха от дружеството, предаде Банкеръ. Мерките са в две направления: организационни и технически, включват: оценка на риска, план за действие, ограничение на присъстващите, редовна и ежедневна дезинфекция, раздаване на лични предпазни средства, ограничен достъп до административната сграда, превантивно замерване на температурата на всеки посетител, проведен извънреден инструктаж.

Ситуацията и предприетите мерки от държавните власти са изключително динамични и ръководството на дружеството не е в състояние да оцени влиянието им върху бъдещото финансово състояние и резултатите от дейността му, но счита, че въздействието ще има негативен ефект върху дейността на дружеството.

Поради неяснотата за продължителността, измененията на мерките и действията, свързани с извънредното положение и последвалата я епидемична обстановка във връзка с пандемията, е невъзможно да се направи надеждна оценка на риска от появата на финансов или друг ефект, поради което не могат да се подготвят и предприемат мерки за неутрализиране или въздействие, отбелязват мениджърите в годишния си отчет за дейността. 


Фирмата е специализира в търговско корабоплаване по река, море и свързаните с тях вътрешни водни пътища и басейни (пространства), в т. ч.: превоз на товари по воден път и в комбиниран транспорт, превоз на пътници и багаж, наемане и отдаване на кораби и други. Днес тя обслужва товарооборота на крайдунавските страни и транзита между Западна и Източна Европа, от Сулина и Констанца на Черно море до Майнц на река Рейн и е сред утвърдените превозвачи на дунавския транспортен пазар. 

Параходство „Българско речно плаване“ АД предвижда да подобри ликвидните си позиции и регистрира ръст в приходите през следващите периоди. Очаква се сключването на нови дългосрочни договори за превоз на зърно, въглища, торове, руда и оборудване. Групата ще предоставяни и в бъдеще пристанищни услуги и обслужване на пътуващите по река Дунав.
Компанията ще проявява гъвкавост при ценообразуване на предлаганите услуги с цел запазване на съществуващите и привличане на нови клиенти. Текущо не се предвиждат предстоящи сделки с различен от обичайния характер по товарна и пристанищна дейност, които да са от съществено значение за дейността на групата.
Дружеството се управлява от седемчленен Управителен съвет и тричленен Надзорен съвет.  През миналата година са начислени 6 хил. лв. възнаграждения на Тодор Йотов (член на Надзорния съвет) и по 5 хил. лв. на „Химимпорт“ АД и „Българска корабна компания“ ЕAД (членове на Надзорния съвет). Заплатите на изпълнителните директори, в качеството им на ключов управленски персонал на групата, възлизат на 232 хил. лева. Останалите членове от Управителния съвет, не получават възнаграждения.
Към декември миналата година мажоритарнеи собственик на компанията е „Българска корабна компания“ ЕАД, която притежава 76.15% от капитала й. Собственик на „Българска корабна компания“ ЕАД е „Химимпорт“ АД, чийто акции се котират на „Българска фондова борса“ АД.


Климатичните факторите влияят върху дейността на фирмата. Основния фактор тук е нивото на р. Дунав, както и атмосферните условия през различните сезони. Нивото на р. Дунав влияе пряко както върху количеството товар на съдовете, така и върху скоростта на конвоите. И двете крайности – критично ниско и критично високо ниво на реката, са изключително проблематични за корабоплаването, тъй като в резултат на затруднената или изцяло прекратена навигация се увеличават разходите, а приходите рязко намаляват.

Източник Банкеръ

Последни новини

До 167 млн. лева се увеличиха договорените средства по Програмата за морско дело и рибарство

„Договорените средства по Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020 г. (ПМДР) се увеличиха до малко над 167 млн. лева или 82% от бюджета на програмата”. Това заяви заместник-министърът на земеделието Георги Събев по време на
Прочетете

Киев очаква месечен износ на 3 млн. тона зърнени товари през коридора в Черно море

Украйна очаква пет кораба да пристигнат в пристанище Черноморск, за да бъдат натоварени с над 70 000 тона селскостопански продукти, предаде Ройтерс и БТА. Към днешна дата това е на-големият конвой от подписването на сделката за износ
Прочетете

Близо 36 тона кокаин е заловен в Пристанище Антверпен

През първата половина на тази година в Пристанище Антверпен са заловени 35,8 тона кокаин, 2,2 тона хашиш и 1,3 тона хероин, предаде специално за БТА белгийската агенция Белга, цитирайки министъра на финансите Винсент ван Петхем. Той
Прочетете

Новата техника на АППД за близо 21 млн. лева не е достатъчна за поддържане на Дунав

Новопридобитата от Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" драгажна техника не е достатъчна за поддържането на реката. Това става ясно от отговори на Министерството на транспорта по повод възлагането на поредна
Прочетете

Учени с прогноза за катастрофални последици от затоплянето на Средиземно море

Климатолози предупреждават за ужасни последици за морския живот в поредицата от тежки горещи вълни, съобщи Асошиейтед прес. Учените казват, че от Барселона до Тел Авив наблюдават изключителни повишения на температурите в диапазона
Прочетете

Отбелязваме Международния ден на морските фарове

На 18 август 2022 г., от 11.00 часа на фар Шабла ще се проведе тържествено отбелязване на международния ден на морските фарове. Ще бъде проведено и официално откриване на обновения фар Шабла. От Военноморските сили съобщават, че
Прочетете

Гореща вълна удари корабостроителници в Китай

Гореща вълна е причина за обявяване на форсмажорни обстоятелства от редица корабостроителници в южните части на Китай. Там се отчитат рекордни за региона високи температури, достигащи над 42 градуса. Горещата вълна, с рекордно
Прочетете

Стачна готовност в Пристанище Ливърпул

Над 500 докери в Пристанище Ливърпул, в което е един от най-големите контейнерни терминали във Великобритания, гласуваха в подкрепа на стачка срещу заплащането и условията на труд, съобщи профсъюзът "Unite". Стачните действия биха
Прочетете

36 кораба са преминали по зърнения коридор в Черно море

Над половин милион тона зърно вече са изнесени от Украйна през Черно море от началото на август, съобщи днес ООН, цитирана от ДПА. Откакто Украйна, Русия, Турция и ООН се договориха да отворят маршрута през Черно море в края
Прочетете

ФБР арестува пристанищни синдикалисти, изнудвали морски фирми и натрупали 1,2 млн. долара

Пристанищни синдикалисти са арестувани при операция на ФБР в Пуерто Рико. Арестувани са председателят на синдикат в пристанище Сан Хуан, пристанищен служител и още петима души по обвинения за организиране на престъпна група, която
Прочетете

Последни новини

До 167 млн. лева се увеличиха договорените средства по Програмата за морско дело и рибарство

„Договорените средства по Програмата за морско дело и рибарство 2014-2020 г. (ПМДР) се увеличиха до малко над 167 млн. лева или 82% от бюджета на програмата”. Това заяви

Новата техника на АППД за близо 21 млн. лева не е достатъчна за поддържане на Дунав

Новопридобитата от Изпълнителна агенция "Проучване и поддържане на река Дунав" драгажна техника не е достатъчна за поддържането на реката. Това става ясно от отговори на

ФБР арестува пристанищни синдикалисти, изнудвали морски фирми и натрупали 1,2 млн. долара

Пристанищни синдикалисти са арестувани при операция на ФБР в Пуерто Рико. Арестувани са председателят на синдикат в пристанище Сан Хуан, пристанищен служител и още петима

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент