Пет са работните варианти за концесиониране на терминали, оперирани в момента от най-големия държавен пристанищен оператор у нас – “Пристанище Варна” ЕАД, разглеждани към момента, научи Maritime.bg от няколко независими източника. Припомняме, че в началото на годината базирано в София адвокатско съдружие бе избрано за изготвяне и актуализация на концесионните анализи на двата терминала на “Пристанище Варна” ЕАД – “Варна Изток” и “Варна Запад”. Стойността на договора възлиза на 110 000 лева.
Работните варианти включват самостоятелно отдаване на концесия на всеки от двата терминала, концесионирането им заедно, заедно със зоната за обществен достъп, която се развива край Морска гара – Варна или без нея. Работните варианти на концесионните анализи разглеждат и възможностите за допълнително развитие на пристанищна инфраструктура на терминалите, както и концесионирането им без допълнително строителство на нови мощности.
Припомняме, че през миналата година транспортният министър Росен Желязков заяви, че в резултат от анализите ще се получи по-голяма яснота за актуалното състояние на самата инфраструктура и на нейния потенциал. Тогава министърът подчерта, че се разглеждат главно възможностите за привличане на частни инвеститори към съществуващите терминали, но ще се съдейства, ако има интерес за изграждане на нови.
Освен анализи за концесия на “Пристанище Варна” ЕАД, МТИТС възложи подобни и за останалите държавни пристанищни терминали – “Видин-център” , “Русе Изток 1”, “Русе Изток 2”, “Русе Запад“ , “Бургас Изток 1“ и “Фериботен комплекс – Варна”.
Още по темата: