Разполови се заседналият на риф край Мавриций бълкер WAKASHIO (IMO: 9337119). Mitsui OSK Lines (MOL), която е чартирала построения през 2007 г. кораб съобщи, че пречупването е станало в района на товарен хамбар 8 на кораба, цитирайки информация на корабособственика Nagashiki Shipping. Допуснат е разлив поне на още 90 тона гориво, според информация на BBC.
“Салвидж специалисти следят ситуацията, подпомагани и от експерти по рифовете”, коментираха в неделя от MOL. Компанията изтъква, че очакваната салвидж операция ще бъде изпълнена по всички изисквания на местните власти.
MOL информира още, че при засядането на кораба на 25 юли в танковете му е имало около 4 000 т. гориво. Допуснат е разлив на около 1 000 т. Останалата част от горивото е била успешно прехвърлена, според MOL.
За ограничаване на замърсяването са поставени бонови заграждения.
“Продължава борбата с разлива във водите и по крайбрежието. Корабособственикът продължава да работи съвместно с месните служби и доброволци, за да се ограничат щетите над околната среда”, коментират от Nagashiki Shipping. Компанията ще започне разследване за установяване причините, довели до инцидента, но след края на течащите в момента проверки на властите в Мавриций.
Медии в Япония междувременно съобщиха, че има предположения за драстичното отклонение от курса на кораба, плавал в опасна близост до брега и станал причина за замърсяване на рифовете край Мавриций. Според изданието Lexpress.mu, член от екипажа е празнувал рожден ден, а преминаването на минимално разстояние от брега било в опит да се улови сигнал за мобилните устройства на моряците. Тези твърдения не са официално потвърдени, но според сайта това били първите показания на моряците пред местната полиция.
Междувременно в социалните мрежи се появи видео, в което за инцидента е обвинен Панамският корабен регистър (PSR). От пресслужбата му днес разпространиха позиция, в която се посочва, че въпросното видео е част от клеветническа кампания срещу регистъра и флага. От PSR подчертават още, че заседналият бълкер WAKASHIO е разполагал с валидна техническа сертифицикация, както и че корабът не е задържан по ДПК от 2007 г.