Арестуваха капитана на бълкер WAKASHIO (IMO: 9337119), който заседна на риф край о. Мавриций, предизвиквайки разлив, определен от местните власти като “най-голямата екологична катастрофа в историята на страната”. Срещу 58-годишния капитан на построения през 1997 г. кораб са повдигнати обвинения за застрашаване безопасността на корабоплаването, според информация на BBC, позоваваща се на местните полицейски служби.
Базираната в Япония компания-собственик на кораба “Nagashiki Shipping” потвърди, че двама офицери са били арестувани вчера.
Maritime.bg припомня, че плаващият под флага на Панама бълкер заседна на риф край Мавриций на 25 юли. Опитите за снемане на кораба от плитчината бяха неуспешни заради хидрометеорологичната обстановка в района. Допуснат бе разлив на около 1 000 т. гориво, а плавателният съд се разполови.
Индийският капитан ще бъде в ареста до 25 август. Той вече е дал показания пред местната полиция. Все още не са известни повдигнатите обвинения срещу другия арестуван офицер от екипажа на плавателния съд. Някои източници посочват, че втори арестуван е главният механик, а според други – старши помощник-капитана на кораба.
Трима индийци са офицери в 20-членния екипаж, а останалите моряци са от Филипините и един от Шри Ланка. Корабът е собственост на японската Nagashiki Shipping и е бил чартиран от Mitsui OSK Lines (MOL).
Пресслужбата на последната комуникира активно с медиите и вече разпространи няколко позиции, в които се посочва, че “полагат всички възможни усилия”, за да се ограничат последиците за околната среда от разлива.
Maritime.bg припомня, че в медиите се появи версия за опасното сближаване с брега. Според непотвърдената информация, корабът е плавал в непосредствена близост до брега, за да могат моряците да имат мобилна връзка и по повод личен празник на един от тях. Потвърдени са данните за опити на местната Брегова охрана да осъществи контакт с кораба с предупреждение за опасността.
Допълнение 0955 ч.
Mitsui OSK Lines (MOL) потвърдиха официално в имейл отговор до Maritime.bg, че втори арестуван е старши помощник-капитанът на кораба.
“Екип от специалисти продължава да работи по събиране на разлива от водите на морето и крайбрежните зони, за да се намали до минимум въздействието над околната среда. Експертният екип, назначен от “Nagashiki Shipping”, продължава да работи в тясно сътрудничество с властите и местните доброволци. Като чартьор, MOL изпрати екип от 6 служители, който пристигна в Мавриций на 12 август, за да съдейства на корабособственика. Също така, MOL изпрати оборудване за борба с разливи”, коментираха от компанията пред Maritime.bg.