Минимален и в рамките на статистическата грешка е спадът на обработените контейнери в терминалите на Черно море за първото полугодие и по време на кризата, развила се като ефект от коронавирус COVID-19 пандемията. Това става ясно от анализ на бюрото „Информал“, с който Maritime.bg разполага. Данните на анализаторите сочат, че контейнерните терминали на Черно море отчитат едва 0,33% по-малко обработени единици или 1 172 737 TEU.

България отново е наредена на последно място по брой обработени контейнери. Докато останалите страни отчитат минимален спад, Украйна бележи съществен ръст от 5,85%.
Контейнерният терминал на Пристанище Варна – Запад е големият губещ за първото полугодие. Там отчитат срив от над 10% при обработката на контейнери, според данни на Maritime.bg.
В същото време и в края на юни частният пристанищен оператор „БМФ Порт Бургас“, опериращ контейнерен терминал в Бургас, отчете рекордно повишение на броя обработени единици, достигащо 28% спрямо същия период на 2019 г.
От анализите на бюро „Информал“ става ясно, че контейнерният терминал в Бургас „настига“ Варна. От общия брой обработени контейнери в Черно море – през Варна са преминали 4.28%, а през Бургас – 3,55%.
Няма промяна на лидерската позиция, която от години се държи от контейнерния терминал на DP World в Констанца, през който преминават 17% от всички обработени контейнери в Черно море. NUTEP в Новоросийск обаче измества от втората позиция оперираният от Maersk терминал в Поти, Грузия.