Получихме директни и индиректни заплахи за работата си. Това обяви във видеообръщение бившият капитан на плаващия под флага на Маршаловите острови бълкер TOMINI DESTINY (IMO: 9718155). Maritime.bg припомня, че екипажът на кораба отказа обработка в пристанище Читагонг, Бангладеш от съображения, свързани с разпространението на коронавирус COVID-19.

Случаят от края на март и началото на април придоби международна популярност от неправителствената организация “Human Rights at Sea” (HRAS). 21-членният екипаж на кораба твърдеше, че над 60 души от пристанището ще бъдат включени в товаро-разтоварните операции, което създава реална предпоставка за заразяване.
Подходът на индийския капитан бе оспорен от собствениците на плавателния съд, които не подкрепиха предприетите от него мерки, включващи поставяне на бодлива тел по бордовете на бълкера. Сега той вече няма право да работи на кораби, плаващи под флага на Маршаловите острови. Уведомен е: „Не можете да служите в каквото и да е качество на борда на кораб, регистриран в Република Маршалови острови, докато валидността на вашата свидетелства и сертификати е спряна“.
Почти три месеца след случая в Бангладеш, капитан Шах е оставен в професионална задънена улица, твърди HRAS. Организацията подчертава, че това се случва, въпреки че капитанът е представил изчерпателен и напълно достоверен доклад за случилото се.
“Капитан Шах сега доброволно реши, че случаят му трябва да бъде разгласен като предупреждение към други капитани, които вземат командни решения за защита на своя екипаж, особено по време на пандемията COVID-19 и които може да противоречат на търговските решения и намерения на корабособственика”, допълват от организацията, публикувайки 17-минутно видеообръщение на капитана.
Видео:
Още по темата: