Промяната на курса на бълкер WAKASHIO, която е причина за засядането му и екокатастрофата на о. Мавриций, е станала в опит на моряците за търсене на мобилен сигнал и интернет връзка, за да могат да се свържат със семействата си. Това е записано в предварителния доклад от разследването на изпратения на острова специален екип от Морската администрация на Панама.
Maritime.bg припомня, че трима индийци са офицери в 20-членния екипаж на плавателния съд, а останалите моряци са от Филипините и един от Шри Ланка. Бълкерът е собственост на японската “Nagashiki Shipping” и е бил чартиран от “Mitsui OSK Lines” (MOL).
Корекцията на курса може да е свързана и с честването на рождения ден на един от членовете на екипажа, подчертават още разследващите, с което потвърждават първоначалната версия за инцидента, разпространена в японски медии.
Капитанът е дал разпореждането за корекция на курса и преминаване на около 5 nm от брега на о. Мавриций. Той, заедно с главния механик и старши помощник-капитана, е бил на мостика, когато това се случва, установяват разследващите.
Панамското разследване потвърждава информацията, че властите в Мавриций са предупредили кораба за опасността.
“Следването и прилагането на добрите морски практики и правилен анализ на ситуацията щяха да позволят предприемане на действия за коригиране на курса и избягване на инцидента”, подчертават още разследващите, които добавят, че е използвана грешна електронна карта в грешен мащаб.
“На мостика е имало хора с достатъчно опит. Липсата на надзор и мониторинг на навигационното оборудване, както и разсейването на вахтения са сред причините за засядането”, коментират още от Морската администрация на Панама.
Администрацията ще проведе разпити със задържаните капитан и старши помощник-капитан, изискала е и достъп до VDR-а и други корабни документи, които в момента са в разследващите органи на Мавриций, коментират от пресслужбата на агенцията.
Последно по темата:
Свързани: