Министър Желязков: Инструментът на концесията е ефективна алтернатива за пристанищата

Удълбочаването на Канал 1 и Канал 2 на Пристанище Варна е значим проект. Целта е цялостно и дългосрочно решение на настоящите проблеми за подход и маневриране на корабите и бъдещите потребности от нови маневрени зони, съобразно инвестиционните проекти на пристанищните оператори на терминалите и пристанищата, разположени в района на порт Варна. Това заявява в просторно интервю пред в-к „Строител“ транспортният министър Росен Желязков.

Снимка: Ал. Тодоров, архив | Maritime.bg

От гледна точка на корабоплаването значение имат проектите за разширяване на възможностите за наблюдение и управление на трафика. По отношение на морския транспорт в момента се действа по фаза 4 на системата VTMIS. В сътрудничество с международни партньори в рамките на проект RIS COMEX се работи за внедряване на коридорен подход в речните информационни системи на държавите по р. Дунав, коментира още той.

Желязков заявява, че в по-дългосрочен план се предвижда разширяване обхвата на инвестициите в пристанищата. „(…) да подобрим ефективността им и да намалим негативното въздействие върху околната среда“, подчертава още транспортният министър.

Той коментира, че в това отношение от особена важност е през следващия програмен период да бъдат изпълнени проектите за внедряване на системи за електронен обмен на информация в българските морски и речни пристанища (Port Community System). „Тези системи ще повишат конкурентната позиция на българските пристанища, ще улеснят бизнеса и ще подобрят ефективността на пристанищните дейности, предоставяйки неутрална и отворена електронна платформа, която дава възможност за интелигентен и сигурен обмен на информация между заинтересовани страни от публичния и частния сектор“, коментира министърът.

„Работим и за осигуряване на устойчиво развитие, безопасност и сигурност на мултимодалните операции чрез внедряване на високотехнологични пристанищни съоръжения за безопасно и екологосъобразно осъществяване на баластните операции в морските гари“, изтъква още Желязков.

По думите му политиката на министерството по отношение на вложенията в пристанищна инфраструктура ще продължи да бъде насочена към привличането на частни инвестиции и управленски капацитет.

„Инструментът на концесията е ефективна алтернатива на изцяло публичното финансиране, позволяваща дългосрочно развитие на инфраструктурата с минимални вложения от страна на държавата и при запазване и дори повишаване на качеството на услугите. Плановете за отдаване на концесия обхващат пристанищните терминали Видин-център, Русе-изток 1 и 2, Русе-запад, Бургас-изток 1, Варна-изток, Варна-запад, както и фериботния терминал Варна“, казва още министърът на транспорта.

Свързани публикации:

Последни новини

Последни новини

На 26 и 28-годишна възраст са поредните жертви от потъналия кораб Arvin в Черно море

Силен снеговалеж затруднява продължаващата операция по издирване на изчезналите моряци от екипажа на кораб ARVIN, който потъна във водите на Черно море край турската провинция

Военноморският музей отваря за посещения вътрешната си експозиция

Военноморският музей отваря за посещения вътрешната си експозиция от днес, при спазване на въведените в страната противоепидемични мерки срещу разпространението на