Удълбочаването на Канал 1 и Канал 2 на Пристанище Варна е значим проект. Целта е цялостно и дългосрочно решение на настоящите проблеми за подход и маневриране на корабите и бъдещите потребности от нови маневрени зони, съобразно инвестиционните проекти на пристанищните оператори на терминалите и пристанищата, разположени в района на порт Варна. Това заявява в просторно интервю пред в-к “Строител” транспортният министър Росен Желязков.
От гледна точка на корабоплаването значение имат проектите за разширяване на възможностите за наблюдение и управление на трафика. По отношение на морския транспорт в момента се действа по фаза 4 на системата VTMIS. В сътрудничество с международни партньори в рамките на проект RIS COMEX се работи за внедряване на коридорен подход в речните информационни системи на държавите по р. Дунав, коментира още той.
Желязков заявява, че в по-дългосрочен план се предвижда разширяване обхвата на инвестициите в пристанищата. “(…) да подобрим ефективността им и да намалим негативното въздействие върху околната среда”, подчертава още транспортният министър.
Той коментира, че в това отношение от особена важност е през следващия програмен период да бъдат изпълнени проектите за внедряване на системи за електронен обмен на информация в българските морски и речни пристанища (Port Community System). “Тези системи ще повишат конкурентната позиция на българските пристанища, ще улеснят бизнеса и ще подобрят ефективността на пристанищните дейности, предоставяйки неутрална и отворена електронна платформа, която дава възможност за интелигентен и сигурен обмен на информация между заинтересовани страни от публичния и частния сектор”, коментира министърът.
“Работим и за осигуряване на устойчиво развитие, безопасност и сигурност на мултимодалните операции чрез внедряване на високотехнологични пристанищни съоръжения за безопасно и екологосъобразно осъществяване на баластните операции в морските гари”, изтъква още Желязков.
По думите му политиката на министерството по отношение на вложенията в пристанищна инфраструктура ще продължи да бъде насочена към привличането на частни инвестиции и управленски капацитет.
“Инструментът на концесията е ефективна алтернатива на изцяло публичното финансиране, позволяваща дългосрочно развитие на инфраструктурата с минимални вложения от страна на държавата и при запазване и дори повишаване на качеството на услугите. Плановете за отдаване на концесия обхващат пристанищните терминали Видин-център, Русе-изток 1 и 2, Русе-запад, Бургас-изток 1, Варна-изток, Варна-запад, както и фериботния терминал Варна”, казва още министърът на транспорта.
Свързани публикации: