Обратно към вятъра: Първи автомобиловоз с ветрила до 5 години

До пет години в ескплоатация трябва да бъде въведен първият в света автомобиловоз, задвижван с вертикални 80-метрови ветрила. Тази задача си поставя шведски консорциум. Автомобиловозът трябва да има капацитет за превоз на 7 000 превозни средства при 90% по-малко отделян въглероден диоксид в сравнение с конвенционален кораб с подобни възможности, предаде Ройтерс.

Изображение: Wallenius Marine | Reuters

Изпълнителният директор на „Wallenius Marine“ Пер Тунел определя бъдещия кораб като „странна птица“. По думите му разработващият проекта консорциум планира да го спусне на вода до края на 2024 г. Ройтерс сравнява футуристичната визия на плавателния съд с тази на „клиперите от 19 век“.

„Технологията, по която функционират ветрилата, е изключително близка до крилата на самолетите“, коментира Карл-Йоан Содер от „Wallenius Marine“, отбелязвайки, че обявеното намаляване на изхвърляните в атмосферата парникови газове е постижимо при преход през Северния Атлантик и скорост от 10 kn.

Корабът ще бъде оборудван и с конвенционален двигател за маневриране в пристанища и плаване при слаб вятър. Консорциумът обявява още, че строителството на подобен кораб би струвало „малко по-скъпо“ от съд с подобни характеристики.

Тема в развитие „ОБРАТНО КЪМ ВЯТЪРА“:

Във Варна ремонтират уникален кораб с „цилиндрични ветрила“

Първи танкер в света с цилиндрични ветрила

Maersk оборудва танкер с цилиндрични „ветрила“

Първи пътнически кораб с цилиндрични ветрила

Холандски корабособственик поръча кораб с цилиндрични ветрила

Обратно към вятъра

Автоматизиран кайт „тегли“ корабите на Airbus

Последни новини

Последни новини

Чарлина Вичева: Пристанищата могат да се превърнат в истински иновационни центрове

Пристанищата могат да се превърнат истински иновационни центрове. Това заяви Чарлина Вичева, директор на генерална дирекция "Морско дело и рибарство" към Европейската комисия,

Светлин Стоянов: България има възможност да реагира срещу увеличението на таксите за преминаване през Проливите

България има изключителна възможност да реагира срещу увеличението на таксите за преминаване през Проливите. Това заяви Светлин Стоянов, председател на Българска национална

Юри Станков: Конфликтът в Украйна и увеличените такси за преминаване през Проливите ни позиционира все по-далеч от нормалната бизнес среда

Времето, в което живеем и най-вече последствията от конфликта в Украйна събуждат у нас много въпроси относно бъдещето на нашия регион. Наложените икономически санкции на

България разработва интегрирана система за координиране на операции при бедствия и аварии в Черно море

Предвижда се разработване и внедряване на интегрирана информационна система за координиране и управление в реално време на операции при бедствия и аварии в българския морски