Над половин година не сме получавали възнаграждения. Има хора, които са на борда от 10 месеца. Това твърдят в сигнал до Международната морска организация (IMO) моряци от екипажа на плаващия под флага на Танзания кораб за генерални товари DENIZ S (IMO : 8103389), научи Maritime.bg.

Припомняме, че в началото на август корабът аварира на около 30 nm източно от Обзор. Тогава нахлу вода във форпика и втория хамбар на построения през 1982 г. плавателен съд. Корабът бе провлачен във водите на Бургаския залив, а разпространени тогава в социалните мрежи изображения показваха, че съдът е силно накренен.
“Към настоящия момент екипажът разполага с достатъчно провизии”, коментира ситуацията на кораба к.д.п. Александър Илиев, директор на Дирекция “Морска администрация” – Бургас.
Той подчерта, че вероятно моряците търсят съдействие за осигуряване на смени.
Останалите на борда на кораба моряци са от Индия и Сирия.
Според к.д.п. Илиев, още при пристигане на кораба са извършени проверки с представители на ITF. До ДМА – Бургас не е подаван сигнал за неизплатени възнаграждения на екипажа.
DENIZ S е арестуван в Бургас, тъй като корабособственикът все още не е заплатил за проведената салвидж операция в български води.
“В момента сме 6 души на борда, някои от нас са на кораба от 10 месеца. През последните месеци компанията не прави абсолютно нищо, за да бъдат извършени смени”, пишат моряци от екипажа в сигнала си и зов за съдействие до IMO, с който Maritime.bg разполага.
Неуспешни бяха опитите на Maritime.bg за връзка с регистрираните в Румъния компания-собственик на кораба “Robinson Shipholding Co.” и менажиращата го “Info Market”. Източници на изданието твърдят, че зад тези дружества стоят бизнесмени от Сирия.
DENIZ S е построен през 1982 г. Съдът има дедуейт 7 444 t, дължина 96 m и широчина 16 m. Плава под флага на Танзания.
Припомняме, че през миналата година избухна пожар на борда на изоставен от корабособственик кораб в Бургас. При инцидента нямаше пострадали моряци. Членове на екипажа на LADY BO сигнализираха през януари м.г., че са оставени без възнаграждения от близо година. За този екипаж беше организирана акция за осигуряване на хранителни пакети от Българския червен кръст и Червения полумесец.
“Има моряци, които са на борда на кораби от над 17 месеца, надвишавайки 11-месечния лимит, определен в Морската трудова конвенция (MLC). На мнозина е отказан достъп до медицинска помощ и отпуск на брега, в нарушение на правата им съгласно MLC и други международни инструменти. Това поражда сериозни опасения не само за здравето и благосъстоянието на моряците, но и за безопасността на корабоплаването. Прекалено уморените и психически изтощени моряци трябва да продължат да експлоатират кораби, което увеличава риска от инциденти”, коментира генералният секретар на Международната морска организация (IMO) Китак Лим в своя позиция, разпространена преди предстоящото общо събрание на ООН.
Още по темата: