Френско пристанище Кале беше затворено от стачкуващи работници и служители, които искат по-високо заплащане. Няма кораби, които влизат или излизат от пристанището поради 24-часовата стачка, започнала сутринта, съобщиха синдикатите, цитирани от Франспрес, предаде БНТ. Кораби на компаниите DFDS и P&O бяха блокирани в Кале или в английското пристанище Дувър отвъд Ламанша.
Синдикатите заявиха, че стачката е обявена, тъй като заплащането на работниците е под средното за страната за сектора. “Като най-голямото пътническо пристанище в континентална Европа, пристанището на Кале е едновременно изправено пред кризата COVID-19, Брекзит и миграционната криза”, заяви секторният клон на обединението FO.
Пристанищните работници се опасяват от драстично увеличение на документооборота и времето за изчакване, когато Великобритания официално напусне търговския блок на ЕС по-късно тази година, особено ако няма сделка по условията за излизане. Кризата с коронавируса може също да доведе до по-голямо натоварване поради здравни проверки и карантинни разпоредби. Освен това FO посочи, че планираното разширяване на пристанището през следващата година ще увеличи трафика с около 30%. “Поради това е напълно неприемливо, че с повишени отговорности пристанищните работници виждат заплащането си по-малко в сравнение с заплащането на национално ниво”, допълва още организацията.
Работещите в гръцкото пристанище “Пирея” обявиха вчера 24-часова стачка, подкрепена от пет профсъюза и е във връзка с приетата не отдавна Наредба на Министерството на корабоплаването на Гърция, предаде TraficNews. Според синдикалните организации – въпросната наредба застрашава работните места и размера на заплатите.