Бургаска фирма отнесе глоба заради кораб за скрап

Бургаската фирма „Алси“ ЕООД отнесе 10 000 лева глоба от РИОСВ, а наказателното постановление бе потвърден от Бургаския районен съд, съобщи СкрапБГ.

Причината за тлъстата имуществена санкция е стар моторен кораб, който дружеството внесло, за да го нареже за скрап. Тъй като обаче нямало съответните документи и нотификации, се оказало в нарушение.

Грохналият плавателен съд е акостирал в пристанище Бургас през август 2010 г. Фирмата подава искане до митницата за режим на „внос – специфично предназначение”, който да става на територията на „Бургаски корабостроителници”. Този митнически режим е поискан за  нарязване на кораба за метален скрап.

След подаден сигнал до РИОСВ – Бургас обаче екоинспекторите правят проверка. „Съгласно разпоредбите на регламент на ЕС и на Закона за управление на отпадъците, употребяваният моторен кораб се класифицира като отпадък. За превоза на отпадъци обаче се прилага съответната нотификационна процедура.

„При проверката е установена липсата на необходимите документи и писмена нотификация от вносителя, което представлява извършване на незаконен превоз на дружеството – вносител в качеството му на притежател на отпадък, за извършване превоз на отпадъци и е определен като незаконен“, четем в акта на РИОСВ – Бургас.

При такива нарушения физическите лица се наказват с глоба от 5000 до 25 000 лева, а на юридическите лица и едноличните търговци се налага имуществена санкция в размер от 10 000 до 50 000 лева. „Наложената санкция е определена в размер на минимума и според съда е съобразена с тежестта на нарушението. Наказателното постановление е законосъобразно и обосновано и следва да бъде потвърдено“,  пише в мотивите си съдия Петя Георгиева.

Едноличен собственик и управляващ на „Алси“ ЕООД е Пейчо Съчмалиев, който два пъти беше кандидат за общински съветник в Бургас – през 2003 г. и 2007 г. Първия  път е от царската НДСВ, а втория – като един от учредителите на политическа партия „Бургас“ на Ваклин Стойновски.

„Алси“ ЕООД развива пристанищна дейност и дейност като пристанищен оператор, агентско, търговско и техническо обслужване, покупка на черни и цветни метали с цел препродажба в първоначален, преработен или обработен вид, продажба на стоки от собствено производство, внос и износ, експорт, реекспорт, четем в електронния регистър „Дакси“.

Снимката не е автентична.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на