Бурна реакция в социалните мрежи предизвика информацията за изискванията, които Министерството на транспорта има към кандидатите за бъдещи членове на органите за управление и контрол в публичните предприятия от морската индустрия. Комичните обяви, позволяващи педагози и филолози да бъдат избрани в ръководствата на пристанищата и непосочващи изрични изисквания за морски образователен ценз, дори и за владеене на чужди езици, както и абсурдно краткия 10-дневен срок за подаване на документи от потенциални кандидати, родиха обосновани съмнения, че всъщност става дума за конкурси с напълно предизвестен финал.

„Има съществен пропуск в „КРИТЕРИИТЕ“….трябваше да допълнят-И ОПИТ В УПРАВЛЕНИЕТО НА ЦИРКОВИ ПЛОЩАДКИ,ВИЕНСКИ КОЛЕЛА,БАТУТИ и КРЪЧМИ СКАРА-БИРА в МОРСКИ УСЛОВИЯ !Боже,какъв управленски „размах и блестяща мисъл“на „съвременна европейска“ България!Просто сме на „светлинни години“ напред (ОТЗАД) от останалите“, пише потребител в една от големите групи във Фейсбук, обединяваща работещи в морската индустрия.
Друг потребител пък предлага: „Да очакваме капитан далечно плаване за директор на детска градина и гл.механик на кораб за шеф на градската болница!“.
Трети обобщава: „ГЕРБ и „калинки“. Нормална практика последните 10г. То не беше министри от кръстовища, Цецка и тефтерчета, …Много ми липсва Барни, но ПКП, технологът на тенекиените кофи от Кърджали, взема достойно мястото му.“
В мрежата не липсват и определения: „Няма такава държава!“ по повод шокиращо занижените изисквания на транспортното министерство.
„Ми то на сегашната им работа на нашите пристанища може и даскалка по химия от основно училище да бъде началничка“, коментира друг потребител.
И може би най-точния коментар за сглобените от транспортното министерство конкурси с писани явно „на крак“ изисквания, които дори са по-трагикомични от обявите за работа в заведенията, които поникнаха като гъби в същите тези пристанища – „Какво падение…“.
Запазен е оригиналният правопис на коментарите.