
Днес NYK прие SAKURA LEADER, първи японски автомобиловоз (PCTC), задвижван с LNG като основно гориво, съобщиха пред Maritime.bg от компанията. Това е забележителна стъпка към постигането на целта на NYK за намаляване емисиите на CO2 на тон километър с 50% до 2050 г., отбелязват още от японската корпорация. Корабът е построен в корабостроителницата Shin Kurushima.
SAKURA LEADER е първият голям PCTC, задвижван с втечнен природен газ, построен в Япония. Съдът е с 40% по-ефективен от автомобиловози, задвижвани с конвенционални горива, твърдят от компанията добавяйки, че корабът плава и при намалени емисии на SOx и NOx.
„Корабът ще допринесе за чист морски превоз на автомобили, произведени от Toyota и други автомобилостроители“, се казва още в съобщението на NYK.
До края на десетилетието NYK планира всички нейни автомобиловози да се задвижват с втечнен природен газ.
В отделно съобщение до медиите NYK информира, че SAKURA LEADER е първият автомобиловоз с нотация от ClassNK – DSS (Digital Smart Ship), потвърждаваща, че корабът е оборудван с усъвършенствани цифрови технологии.

Още по темата: