14,4 килограма водород са достатъчни за целодневната работа на първия терминален влекач в Пристанище Ротердам, който се задвижва с подобно гориво, съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на разработчика “Zepp Solutions”, който реализира проекта съвместно с “Terberg”.
В момента се извършва тестване на влекача, носещ името YT203-H2. Машината е базирана на вече успешно внедрен в пристанището изцяло електрически влекач със същите характеристики. От “Zepp Solutions” коментират, че електрическата версия вече е в серийно производство.
Задвижваната с водород машина YT203-H2 в момента работи в терминал United Waalhaven в Ротердам. Влекачът е снабден с четири резервоара под налягане от 350 бара.
“Машината има е същата или по-голяма мощност от сегашните терминални терминални влекачи, но с нулеви емисии и шум при работа от двигателите с вътрешно горене”, коментира от “Zepp Solutions”.
Вижте още: