Държавата отсвирила и моряците от кораба „Ина“


Във Варна се проведе пресконференция на моряците от злощастния кораб „Ина”, които шест месеца бяха държани в Гърция, по обвинения за участие в контрабанден канал и неправомерно влизане в териториалните води на страната.

Главният механик на кораба – Николай Туртов разказа как живеят петимата българи след завръщането си на родна земя. Оказва се, че моряците са в изключително затруднено финансово състояние, а здравословното им състояние се влошава с всеки изминал ден. ”Всички страдахме от безсъние поради преживяното”, каза той. По думите му опитите за търсене на работа са ударили на камък, заради ежемесечната нужда от подписка в София и висящото дело в Гърция.

По думите на моряците само ИА „Морска администрация”, в лицето на к.д.п. инж. Сергей Църнаклийски, им е оказала съдействие с преиздаване на сертификатите им за правоспособност.

Според моряците през цялото време след освобождаването им, човекът който ги изпрати на „държавна поръчка” – Георги Стоянов Мишков не е намерил смелост да се свърже с тях, дори направотив – сменя мобилния си телефон и се крие. Същият им дължи над 130 000 щ. долара, неизплатени заплати.

Моряците са търсили съдействие от различни институции – подали са няколко жалби до полицията и Инспекцията по труда. Въпреки това, тези органи показват завидна амнезия и не отговарят на жалващите се моряци.

Пресконференцията бе водена от главния редактор на Maritime.bgАлександър Тодоров. Той предостави на медиите всички документи, които родната прокуратура не беше открила след 6 месечна съвместна работа с Икономическа полиция. По думите на Тодоров, най-вероятно „някой някъде е платил за услужливото нищоправене”.

Бяха посочени и различните положения в прокурорско постановление, според което Георги Мишков няма касателство с фирмата корабособственик – „RostovTransportLLP. Категорично бе доказано, че въпросният представлява едноименното дружество, което се явява съдружник във фирмата.

Усмивки предизвика и описването на откриването на цигарите. Според прокурското постановление – Станчо Савов (собственик на м/к „Сий уинд”), намира трите хиляди мастър бокса цигари по обява в интернет, но не е посочено от кой сайт и дали изобщо той съществува. Последвало решение на Савов да предложи на своя приятел Мишков транспортирането на товара, а последният приел присърце предложението.

Следващата фрапираща констатация във въпросното споразумение е, че компанията RostovTransportLLPбила в процедура по купуване на кораба „Ина”. Тази веднага бе отхвърлена с представянето не на договор за покупка, а на такъв – за продажба. Как точно разследващите са били подведени, не става ясно.

Моряците разказаха и за другия съдружник във фирмата – Станчо Вълчев. По думите им, след среща организирана от Maritime.bg с него, те до някаква степен повярвали в думите му, а именно, че ще им изплати задълженията. По думите на моряците доверието е било изгубено, след като твърденията на Вълчев, започнали „много да напомням” тези на неговия съдружник – Георги Мишков. Самият Вълчев вече не отговаря на обажданията, също като Мишков.

Стана ясно, че дружеството собственик на кораба е в процес по закриване, заради задължения към Търговския регистър на Великобритания. Документът, който Тодоров представи е от дата 10.01 т.г., а срокът в който съдружниците трябва да покрият задълженията си е до днес. Не е ясно дали това е направено, като вероятността за закриване е много голяма, предвид ситуацията, която настъпва с кораба.

Състоянието на старпомът Недялко Петров е изключително тежко, каза синът му Кирил. По думите му Петров е отслабнал с 35 килограма, а състоянието му след 10 месеца в затвора се влошава с всеки изминал ден.

Главният механик на кораба „Ина” Николай Туртов съобщи, че съпругата на капитана на кораб Валентин Боргояков е починала, заради невероятния стрес и притеснения.  

”Ако държавата не се намеси, нас ни очаква същата съдба, един по един”, коментира Туртов.

Д. Велев

Maritime.bg – България

 

Последни новини

Последни новини

Доставяме високоспециализирани средства за отстраняване на експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на