Въпрос за милиони: Колко камък произведе Варненското езеро за 10 години?

В половината част от фарватера има почва с определени характеристики, които са причина за преустановяване на удълбочаването. Това каза заместник кметът на Варна Христо Иванов на нарочен брифинг след последните разкрития на Maritime.bg и Дневник за тръбопровода, излял милиони литри фекални води в акваторията на езерото. По думите му дори наличните по проекта на ДП “Пристанищна инфраструктура” драгажни съдове не са способни да достигнат нужната дълбочина за полагане на тръбата, която в момента временно лежи по дъното и на 30 метра западно от предвидената по проект траншея.

Моментната ситуация по проекта за авариен ремонт, описана днес от заместник кмета, е непряко, но категорично доказателство, че

подводният тръбопровод, минаващ през фарватера, никога не е бил вкопан на нужната дълбочина под дъното, както е било по проектното задание и същият е приет в нарушение на всички разпоредби през 2011 г.

Защо?

Отговорът на този въпрос се крие в използваната техника по време на строителството от обединението между гръцката “Сфелинос” и българската “Струма имоти”. Ако сега дори назначените по проекта на ДППИ дълбачки не могат да се справят с геологията (нехомогенна, глина, вкл. скали) на дъното през фарватера, както обясни днес Иванов, то

е технически невъзможно несамоходната и 17-годишна смукачка СТРУМА (снимката по-долу) изобщо да е закопавала каквато и да е част от тръбата под дъното на Варненското езеро и на проектната дълбочина.

Останките от смукачката Струма, снимка: Maritime.bg
Руска дълбачка, ангажирана с удълбочаване на каналите по проект на ДППИ, снимка: Maritime.bg

Иванов потвърди, че през 2015 г. Община Варна арестува отдалия аварийно котви върху тръбопровода кораб MAXAL RAISE. По думите му водолазните огледи от онзи период установили, че част от тръбата с дължина 100 метра е над дъното. Но след като нямало поражения и системата функционирала коректно, общината не е предприела действия.

Иванов заяви, че никоя институция не е информирала общината за установеното през 2014 г. – по цялата си дължина тръбата лежи над дъното на езерото, т.е. зад проекта стои огромна измама с европейски пари.

Вижте още във видеото:

Още по темата:

Последни новини

Флотът провежда тактически учения на море

Кораби от състава на Флотилия бойни и спомагателни кораби провеждат тактически учения на море. Фрегатите „Дръзки“ и „Верни“ от състава на дивизион патрулни кораби, плават за отработване на дейности по организиране на видовете
Прочетете

ДППИ проверява готовността за справяне с разливи край пристанищата в Лом и Видин

Тренировки за овладяване на разлив и за отстраняване на замърсяване по Дунав провежда ДППИ в Лом и Видин Тренировъчна операция по отстраняване на замърсяване, причинено от плаващи твърди отпадъци в река Дунав, ще се проведе на 6
Прочетете

Възпитаниците на флотската Алма матер нямат нужда от допълнителни сертификати или изпити, за да…

Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония извърши одит на ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“. Повод за проверката е ресертифициране от транспортното министерство на Страната на изгряващото слънце.
Прочетете

Много голям е интересът към подводница-музей “Слава”

Интересът към последната българска подводница „Слава“ е много голям, каза за БТА стопанинът на музея Данко Калчев - създател на фондация „Белославско стъкло“, която се грижи и за единствения в страната музей на стъклото. Той уточни, че
Прочетете

Технически университет – Варна демонстрира виртуален морски симулатор в Румъния

В Румъния екип от Морския квалификационен и изследователски център към Технически университет - Варна представи за пръв път разработен VR 360-градусов морски симулатор, разположен във виртуалното пространство, където обучаем и аватар
Прочетете

Вицеадмирал о.р. Николов: Новият български спасителен кораб може да бъде построен във Варна

Придобиването на специализиран кораб за търсене и спасяване, както и за реакция при комбинирани инциденти в морските пространства на България е включено в програмата на ЕС „Транспортна свързаност“. По нея България получава над милиард
Прочетете

Гърция търси концесионер за Пристанище Волос

Гръцкият фонд за разпореждане с държавната собственост (ТАИПЕД) е започнал в понеделник процедура за продажба на мажоритарния пакет на Компанията на пристанище Волос (Централна Гърция), съобщава в електронното си издание в. „Катимерини“.
Прочетете

Над 6 млн. тона зърнени товари са изнесени от украинските пристанища

Над 6 милиона тона зърнени товари са изнесени досега от Украйна през "зърнения коридор" в Черно море, договорен с усилията на Турция, за да се предотврати световна продоволствена криза в резултат на руско-украинската война. До
Прочетете

Варна върху карти на Джорджо Сидери от 1552 и 1565 година

1.1. Джорджо Сидери, 1552 г., отсечка със западното крайбрежие на Черно море и Варна (uarna). Национална библиотека на Финландия, Хелзинки (Kansalliskirjasto, Helsingin). Джорджо Сидери, наречен Калапода (Giorgio Sideri (Calapoda) е
Прочетете

Белгия строи енергиен остров

До 2026 г. край белгийското крайбрежие ще бъде построен енергиен остров „Принцеса Елизабет“, като идеята е той да осигурява на Белгия електричество, генерирано от вятърни турбини в Северно море. Това предаде за БТА белгийската агенция
Прочетете

Последни новини

ДППИ проверява готовността за справяне с разливи край пристанищата в Лом и Видин

Тренировки за овладяване на разлив и за отстраняване на замърсяване по Дунав провежда ДППИ в Лом и Видин Тренировъчна операция по отстраняване на замърсяване, причинено от

Възпитаниците на флотската Алма матер нямат нужда от допълнителни сертификати или изпити, за да плават на кораби под японски флаг

Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония извърши одит на ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“. Повод за проверката е ресертифициране от

Технически университет – Варна демонстрира виртуален морски симулатор в Румъния

В Румъния екип от Морския квалификационен и изследователски център към Технически университет - Варна представи за пръв път разработен VR 360-градусов морски симулатор,

Вицеадмирал о.р. Николов: Новият български спасителен кораб може да бъде построен във Варна

Придобиването на специализиран кораб за търсене и спасяване, както и за реакция при комбинирани инциденти в морските пространства на България е включено в програмата на ЕС

Белгия строи енергиен остров

До 2026 г. край белгийското крайбрежие ще бъде построен енергиен остров „Принцеса Елизабет“, като идеята е той да осигурява на Белгия електричество, генерирано от вятърни

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент