По-ефективен военен отговор срещу нарастващата пиратска заплаха във водите на Гвинейския залив. За това се обявиха от Maersk, поредната голяма компания от морската индустрия, изразила притеснения за процесите край бреговете на Западна Африка.
Maritime.bg припомня, че през миналата седмица пирати нападнаха два пъти в рамките на ден контейнеровоз на датския корабособственик. Инцидентът стана с MAERSK CARDIFF (IMO: 9529255) във водите край Нигерия. В края на миналата година плаващият под флага на Сингапур контейнеровоз MAERSK CADIZ (IMO: 9526459) също бе атакуван от пирати във водите на Гвинейския залив.
“Неприемливо е в наши дни моряците да не могат да изпълняват задълженията си за осигуряване на жизненоважните доставки в този регион, без да се притесняват от риска от пиратство”, заявява пред телевизия Блумбърг Аслак Рос от ръководството на Maersk Line.
По думите му вече е
крайно наложително да се приложи военен капацитет в тези води за справяне с пиратската заплаха.
Maritime.bg припомня, че за спешната нужда от формиране на антипиратска мисия вече се обявиха от Германската асоциация на корабособствениците.
Организацията настоява ЕС да има водеща роля в процеса.
Темата бе първо повдигната от Военното министерство на Дания и след атаки срещу кораби на местни корабособственици.
В средата на последния месец на миналата година пирати похитиха осем моряци от бившия български кораб STEVIA. В пиратски плен през миналата година попадна и български капитан от Варна.
Отчита се сериозен ръст на пиратските нападения във водите на Гвинейския залив през последните пет седмици и след подобряване на времето в региона. Отвличането на моряци от бившия български кораб е 27-о поред за 2020 г. в тези води. През годината пиратски банди похитиха общо 138 моряци.
Още по темата:
Пирати атакуваха два пъти кораб на Maersk
Пирати отвлякоха моряци от бивш български кораб