630 кораба са изведени от експлоатация през миналата година, съобщиха пред Maritime.bg от неправителствената организация SBP. От тях 446 танкера, бълкера, платформи и пътнически кораби са нарязани на плажовете на Южна Азия. С най-голям брой кораби са се разделили корабособственици от Гърция, става ясно от разпространените данни.
До плажовете край Аланг (Индия), Читтагонг (Бангладеш) и Гадани (Пакистан) са последните плавания на 90% от всички изведени от експлоатация плавателни съдове за миналата година.
“Работниците – често експлоатирани мигранти, някои от които деца – са изложени на огромни рискове. Те загиват при пожари, затиснати от метални елементи или от излагане на токсични изпарения и вещества. Тази дейност е опустошила крайбрежните местообитания, поради липсата на инфраструктура, която да задържа и обезврежда многото опасни материали, използвани при строителството на кораби”, коментират от организацията.
SBP твърди, че за миналата година най-малко 10 работници са загинали на корабни режища в Бангладеш, а други 14 са тежко ранени.
Гръцките корабособственици оглавяват годишната класация за най-голям брой изведени кораби на подстандартни режища. Става дума за 48 кораба, нарязани на плажовете на Бангалдеш и Пакистан.
През 2020 г. южнокорейската компания “Polaris Shipping” пък е извела 11 от своите кораби, след сериозния натиск и инцидентите със
STELLAR DAISY (при който загинаха 22-ма моряци)
и
STELLAR BANNER,
който заседна край Бразилия през юни, а по-късно беше затопен. Най-малко един работник е загинал при рязането на кораби на компанията, твърди организацията.
През миналата година съд в Норвегия осъди корабособственик, продал кораб на подстандартно режище, припомнят още от SBP.
Организацията
награждава Carnival
за най-добри практики при извеждане на кораби от експлоатация. “Пандемията принуди круизните компании да намалят броя оперирани кораби. Много собственици като Carnival и Pullmantur предприеха стъпки за намаляване на оперативните разходи. Поставяйки стандарти, Carnival може да бъде пример за следване от останалите компании в сектора”, заявяват от организацията.
В одобрените от ЕС корабни режища е изведен тонаж само около 1 млн. LDT, което е нищожна част от общия брой нарязани кораби, подчертават от SBP.
За сваляне:
Списък на изведените от експлоатация кораби за 2020 година
(файлът е във формат .xlsx)