630 кораба са нарязани през 2020 година (списък)

Снимката е илюстративна.

630 кораба са изведени от експлоатация през миналата година, съобщиха пред Maritime.bg от неправителствената организация SBP. От тях 446 танкера, бълкера, платформи и пътнически кораби са нарязани на плажовете на Южна Азия. С най-голям брой кораби са се разделили корабособственици от Гърция, става ясно от разпространените данни.

До плажовете край Аланг (Индия), Читтагонг (Бангладеш) и Гадани (Пакистан) са последните плавания на 90% от всички изведени от експлоатация плавателни съдове за миналата година.

„Работниците – често експлоатирани мигранти, някои от които деца – са изложени на огромни рискове. Те загиват при пожари, затиснати от метални елементи или от излагане на токсични изпарения и вещества. Тази дейност е опустошила крайбрежните местообитания, поради липсата на инфраструктура, която да задържа и обезврежда многото опасни материали, използвани при строителството на кораби“, коментират от организацията.

SBP твърди, че за миналата година най-малко 10 работници са загинали на корабни режища в Бангладеш, а други 14 са тежко ранени.

Гръцките корабособственици оглавяват годишната класация за най-голям брой изведени кораби на подстандартни режища. Става дума за 48 кораба, нарязани на плажовете на Бангалдеш и Пакистан.

През 2020 г. южнокорейската компания „Polaris Shipping“ пък е извела 11 от своите кораби, след сериозния натиск и инцидентите със

STELLAR DAISY (при който загинаха 22-ма моряци)

и

STELLAR BANNER,

който заседна край Бразилия през юни, а по-късно беше затопен. Най-малко един работник е загинал при рязането на кораби на компанията, твърди организацията.

През миналата година съд в Норвегия осъди корабособственик, продал кораб на подстандартно режище, припомнят още от SBP.

Организацията

награждава Carnival

за най-добри практики при извеждане на кораби от експлоатация. „Пандемията принуди круизните компании да намалят броя оперирани кораби. Много собственици като Carnival и Pullmantur предприеха стъпки за намаляване на оперативните разходи. Поставяйки стандарти, Carnival може да бъде пример за следване от останалите компании в сектора“, заявяват от организацията.

В одобрените от ЕС корабни режища е изведен тонаж само около 1 млн. LDT, което е нищожна част от общия брой нарязани кораби, подчертават от SBP.

За сваляне:

Списък на изведените от експлоатация кораби за 2020 година

(файлът е във формат .xlsx)



Последни новини

Последни новини

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент