Русия прие нова стелт-корвета за Черно море

Нова корвета от клас „Буян“ прие в състава си Черноморският флот на Руската федерация. Съдът ще плава под името ГРАЙВОРОН. Корабите от серията разполагат с пускови установки 3C14 за ракети „Калибър“, с които от Черно море бяха поразени цели в Сирия, и за ракети „Оникс“. Те имат увеличен тонаж от подобрения проект 21631, разполагат и със стелт технологии.

Снимка: Константин Михалчевски | Sputnik

Основна задача, която корабите от серията изпълняват, е защитата на крайбрежните зони. „Поради малкия тонаж те могат да оперират в плитки води, както и в руската речна система. Това позволява на корветите от клас „Буян“ лесно да сменят местоположението си и да се крият в реките. Това също е важно, ако се наложи промяна на „сцената“ на вероятните бойни операции“, казва Дмитрий Литовкин, главен редактор на „Независим военен наблюдател“, цитиран от RBTH. По думите му ГРАЙВОРОН може да поразява цели от Черно море в Средиземно море.

Новият корпус заедно със стелт системите дава на корветите от клас „Буян“ предимство пред аналозите на НАТО. „Цялата идея при създаването на тези кораби е да ги направят неоткриваеми за съвременните радари. За да се постигне това, инженерите са създали нов корпус от композитни материали. Както предполагат разработчиците, корабът е непобедим от враговете. Но се надяваме, че никога няма да разберем в реална битка дали това е вярно или не“, обобщава още Литовкин.

Основната разлика на корветите от клас „Буян“ спрямо съветските им предшественици са осемте силозни пускови установки за крилати и противокорабни ракети. Автономността на плаване е до 2500 nm. Новият кораб е снаражен и със 100-мм артилерийско оръдие А-190М и 30-мм артилерийска установка АК-630М-2 „Дует“. В допълнение има и две противовъздушни ракетни установки „Гибка-Р“, както и две картечници 14,5-мм, както и 3х62-мм картечници.

ГРАЙВОРОН има дължина 74.1 м., широчина 11 м. и газене 2.6 м. при водоизместване от 949 т. Корабът се задвижва от дизелов двигател M507A с мощност 10 хил. к.с., позволяващ достигане на максимална скорост от 25 kn. 36-членен е екипажът му.

Вижте още:

Последни новини

Последни новини

Вицеадмирал Пламен Манушев: Крайно време е за морското търсене и спасяване да отговарят Военноморските сили

Крайно време е морското търсене и спасяване да премине към Военноморските сили на Република България. Това заяви пред Maritime.bg вицеадмирал о.з. Пламен Манушев, който днес е

МОСВ: Необходимо е Морска администрация да проведе спасителна операция за заседналия кораб

Министерството на околната среда и водите разпространи позиция по повод заседналия край защитена местност Яйлата моторен кораб VERA SU. Mariitme.bg публикува без

Моряшки професионален съюз: Оставките са най-малкото нещо, случаят с кораб Vera Su е престъпно бездействие

Уволнението на изпълнителния директор на Морска администрация - София е най-малкото нещо, което досега трябваше да бъде направено, налице e престъпно бездействие. Това заяви

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент