
Европейската морска индустрия приветства политическия ангажимент на Европейския съюз за първи пилотен проект за координирано морско присъствие във водите на Гвинейския залив, но предупреждава, че ситуацията за корабоплаването остава несигурна и трябва да се направи спешно повече. Това пише в позиция на Европейската асоциация на корабособствениците (ECSA).
От организацията изразяват сериозни притеснения от продължаващия ръст на въоръжени атаки срещу търговски кораби край бреговете на Западна Африка. Maritime.bg припомня, че ЕС одобри проект “Координирано морско присъствие” (CMP), който има за цел да обедини усилията на държавите-членки на съюза и крайбрежните на Гвинейския залив държави в търсене на решение за сложния проблем с пиратството.
“Все още има да се прави много, за да се гарантира безопасността на корабите и екипажите в Гвинейския залив”, коментират от ECSA.
Корабособствениците подчертават, че има и ръст на насилието срещу атакуваните екипажи, освен отчетения бум на нападенията и отвличанията.
ЕС показа лидерство като водещ в борбата с пиратството в операция “Аталанта” в Източна Африка, която успешно доведе до намаляване на атаките през последните години, пише ECSA. Политическият ангажимент на ЕС да намери решение и в Западна Африка в рамките на CMP е значителен, смятат от морското обединение.
Европейските корабособственици ще продължат да играят своята роля за смекчаване на рисковете и да прилагат най-добрите практики, но усилията на правителствата са от решаващо значение предвид сложните първопричини за пиратството в региона.
„В допълнение към умствената и физическа умора, породени от глобалната пандемия и кризата при смените, нашите екипажи са подложени на изключителен психологически стрес от разрастващото се пиратство в Гвинейския залив. Неприемливо е това да продължи твърде дълго “, смятат още европейските корабособственици.
Още по темата: