Две компании готови да строят новия кораб на Гранична полиция

Две корабостроителници са подали оферти за строителството на нов гранично-полицейски кораб за нуждите на българската Гранична полиция, установи справка на Maritime.bg. Припомняме, че за строителството на нов кораб бяха осигурени малко над 29,3 млн. лева без ДДС.

Плавателният съд ще извършва наблюдение и контрол на морската държавна граница и ще бъде активиран при необходимост в операции по търсене и спасяване.

Корабът ще осъществява преследване, спиране, проверка и задържане на невоенни кораби и плавателни средства, които нарушават граничния режим, правилата за мирно преминаване и суверенните права и юридисдикцията на България.

Припомняме, че съдът трябва да има максимална дължина 45 м, максимална широчина до 10 метра, газене до 2,5 метра и проектно водоизместване до 350 тона.

На борда му ще има помещения за не по-малко от 20 души. Корабът трябва да достига максимална скорост не по-малка от 28 kn, а далечината на плаване при крайсерска скорост (не по-малко от 15 kn) е не по-малко от 1 500 nm. Автономността е най-малко 5 дни.

Към момента „Гранична полиция“ разполага с общо 13 кораба. Три от тях са големи и мореходни съдове, 6 средни и 4 малки. През 2018 година кораби на „Гранична полиция“ са активирани в 10 операции по търсене и спасяване, година по-рано – в 8, а през 2016 г. граничарите са се включили в спасяването на животи на море при общо 11 инцидента.

Средствата за строителството на новия кораб на ГДГП са осигурени от фонд „Вътрешна сигурност“, специфична цел „Граници”, национална цел „Бъдещи предизвикателства”, по проект „Оборудване за Европейската агенция за гранична и брегова охрана“.

В процедурата оферти са подали Baltic Workboats AS – на 2-ри март, и Fr. Lürssen Werft GmbH & Co. KG. – на 4-ти март.

Офертата на естонската Baltic Workboats възлиза на 25 484 043 лева без ДДС. Според справката на Maritime.bg, 24 253 872 лв. ще струва самият плавателен съд, цената за провеждане на обучение на екипажите е в размер на 338 229,00 лв., а сумата за извършване на гаранционното поддръжане е в размер на 891 942,00 лв. без включен ДДС.

Немската корабостроителница Lürssen Werft GmbH & Co. KG. е подала оферта на обща стойност 29 239 659 лв. За самия кораб – 27 283 829 лв., за обучение – 684 540 лв. и за гаранционна поддръжка – 1 271 290 лв. без ДДС.

Maritime.bg припомня, че в края на миналата година Lurssen подписа договор за близо милиард лева с Министерството на отбраната за строителство на два нови многофункционални кораба за Военноморските сили. Новите кораби ще бъдат построени на територията на варненския МТГ Делфин. Финансовата рамка на проекта е на стойност 984 000 000 лв. с ДДС. Корабите се очаква да бъдат доставени съответно през 2025 и 2026 година. Договорът предвижда обучение както на екипажите, така и на инженерния състав.

Вижте още по темата:





Последни новини

Последни новини

Завърши участието на фрегата Дръзки в операцията на НАТО по морска сигурност „Sea Guardian”

След завършване на участието си в операцията на НАТО по морска сигурност „Sea Guardian” в Средиземно море, фрегата „Дръзки” се присъедини към Втората постоянна група на НАТО –

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент